دولت ترامپ ۱ میلیارد دلار به کمپانی «لاکهید مارتین» برای استقرار سامانه تاد در عربستان پرداخت کرد

کمپانی آمریکایی «لاکهید مارتین» نخستین قسط قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری فروش سامانه موشکی تاد به عربستان سعودی را از دولت ترامپ دریافت کرد.

دولت ترامپ ۱ میلیارد دلار به کمپانی «لاکهید مارتین» برای استقرار سامانه تاد در عربستان پرداخت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمپانی آمریکایی «لاکهید مارتین» نخستین قسط قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری فروش سامانه دفاع موشکی تاد به عربستان سعودی را از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دریافت کرده است.

طبق گفته وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون»، قرارداد استقرار سامانه تاد در عربستان سعودی بخشی از بسته قرارداد تسلیحاتی به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار است که دولت ترامپ سال ۲۰۱۷ میلادی مذاکرات آن را با رژیم سعودی انجام داد.

در ادامه گزارش رویترز آمده است پنتاگون ۹۴۶ میلیون دلار برای اجرای قراردادهای فروش تسلیحات به کشور‌های خارجی به کمپانی لاکهید مارتین پرداخت کرده است.

سران واشنگتن و ریاض نوامبر گذشته قرارداد رسمی فروش ۴۴ پرتابگر موشک تاد، سامانه‌های موشکی و تجهیزات مربوطه را به عربستان سعودی امضا کردند.

طبق گفته پنتاگون، بخشی از این قرارداد به جایگزینی سامانه‌های فرسوده و از رده خارج شده و آماده سازی زیرساخت‌های دفاع موشکی کنونی برای فناوری سامانه موشکی تاد مربوط می‌شود.

دولت ترامپ در حالی قسط نخست استقرار سامانه‌های موشکی تاد در عربستان را به کمپانی لاکهید مارتین پرداخت می‌کند که کنگره آمریکا در ظاهر به دنبال مجازات سران رژیم سعودی به دلیل برنامه ریزی و صدور دستور قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و همچنین نقش این رژیم در جنگ علیه مردم یمن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار