رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: نزدیک به ۶۰ درصد کشته‌ها سرپرست خانوار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور فارس در نخستین همایش ملی «مهندسی حمل و نقل و ترافیک» با اشاره به اینکه فارس بیشترین آمار کشته در تصادفات را دارد و حدود هزار و ۳۰۰ نفر به دلیل تصادف فوت شدند، اظهار داشت: فارس نسبت به سایر استان‌ها در تصادفات آمار بالایی دارد، اما در کاهش تصادفات نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل وضعیت خوبی داریم.

وی افزود: مسئله تصادفات بین بخشی است و تنها یک سازمان مسؤول نیست، با مراجع قضایی و مجموعه شهرداری همکاری‌های خوبی داشتیم تا در جهت کاهش تصادفات اقدام کنیم.

عباسی ادامه داد: مسئله تصادفات بین بخشی است و تنها یک سازمان مسؤول نیست، با مراجع قضایی و مجموعه شهرداری همکاری‌های خوبی داشتیم تا در جهت کاهش تصادفات اقدام کنیم.

وی بیان کرد:: در گذشته برخی‌ها به دلیل مصرف قرص‌های روان‌گردان، شب هنگام رانندگی پر خطر در خیابان‌ها داشتند که منجر به تصادف و کشته شدن شهروندان نیز می‌شد، با تشکیل تیم‌هایی مختص کنترل راننده‌های خطرناک این مسئله نیز ۹۰ درصد کاهش پیدا کرد.

رئیس پلیس راهور فارس اظهار کرد: براساس آمار پزشکی قانونی در شیراز، در ۱۰ ماهه امسال بدون احتساب کشته‌های کمربندی ۱۲۴ نفر بر اثر تصادف فوت شدند که سال گذشته ۱۶۷ نفر بود.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۶۰ درصد کشته‌ها سرپرست خانوار هستند که متأسفانه تبعاتی برای خانواده‌ها دارد.

عباسی با بیان اینکه آمار مجروحان براثر تصادف کاهش پیدا نکرده است، ابراز داشت: روزانه به طور متوسط بین ۵۰ الی ۷۰ تصادف منجر به جرح در شیراز داریم که ۲۰ درصد از مجروحین نیز معلول می‌شوند.

وی تأکید کرد: مکانیزه و هوشمند شدن معابر اگر تسریع پیدا کند تاثیر خوبی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

عباسی گفت: کارگروهی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز تشکیل شده است که از شورا و شهرداری نیز درخواست داریم به آن توجه داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان فارس تصریح کرد: توسعه دوچرخه‌سواری مورد تاکید شهروندان و کارشناسان است فقط زیرساخت‌های آن بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و به نظر من اگر از محلات شروع شود موثرتر خواهد بود.
انتهای پیام/م

نخستین همایش ملی «مهندسی حمل و نقل و ترافیک»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.