شماری از نمایندگان انگلیس حزب سیاسی جدید تشکیل می‌دهند

گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس که با هدف تشکیل بلوک مستقل مرکزی در پارلمان این کشور از احزاب کارگر و محافظه کار کناره گیری کردند از پیشرفت در روند تشکیل حزب سیاسی جدید خبر دادند.

شماری از نمایندگان انگلیس حزب سیاسی جدید تشکیل می‌دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس که با هدف تشکیل بلوک مستقل مرکزی در پارلمان این کشور از احزاب کارگر و محافظه کار کناره گیری کردند از پیشرفت در روند تشکیل حزب سیاسی جدید خبر دادند.

چوکا اومونا سخنگوی حزب مستقل مرکزی گفت وی و دیگر اعضا این حزب در مذاکرات با " تنظیم کننده انتخابات کمیسیون الکتورال" شرکت کردند.

وی با بیان اینکه مردم نیازمند یک جایگزین هستند تاکید کرد: «ما حزب سیاسی نیستم، اما کاملا روشن است که نیاز به وجود یک حزب سیاسی جدید کاملا درک می‌شود از این رو به مذاکرات با کمیسیون الکتروال ادامه می‌دهیم.»

در ماه گذشته در اعتراض به تصمیم دولت انگلیس برای خروج این کشوراز اتحادیه اروپا (برگزیت) هشت عضو پارلمان شامل اومونا از حزب مخالف کارگر و سه عضو دیگر از حزب محافظه کار حاکم خارج شدند.

براساس گزارش ها، کناره گیری نمایندگان پارلمان از احزاب سابق خود بزرگترین تحول در احزاب سیاسی انگلیس در سال‌های اخیر توصیف می‌شود.

شواهد وقرائن نشان می‌دهد تصمیم رای دهندگان انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در ۲۰۱۶ تاثیر عمیقی بر روند سیاست‌های این کشور گذاشته است به گونه‌ای که تنش‌های ناشی از برگزیت سبب تبدیل احزاب محافظه کار و کارگر به دو شاخه حامی اتحادیه اروپا و حامی برگزیت شده است.

نمایندگان جدا شده از احزاب کارگر و محافظه کار خواستار برگزاری همه پرسی جدید در باره برگزیت هستند که می‌تواند جایگاه انگلیس را همچنان در بلوک ۲۸ کشوری اتحادیه اروپا همچنان حفظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار