علی‌رغم سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ

رکورد عبور مهاجران از مرز‌های جنوبی آمریکا شکسته شد

داده‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا حاکی از افزایش بی‌سابقه عبور مهاجران از مرز‌های جنوبی این کشور در ماه فوریه است.

رکورد عبور مهاجران از مرز‌های جنوبی آمریکا شکست/عبور بیش از ۷۶ هزار مهاجر از مرز‌های جنوبی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آندرو میهان» معاون روابط عمومی اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد شمار مهاجران دستگیر شده در مرز‌های جنوبی این کشور در فوریه در مقایسه با ماه قبل آن افزایش ۳۱ درصدی داشته است.

بنابر آمار اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، این چهارمین بار طی ۵ ماه اخیر است که شمار خانواده‌های مهاجری که از مرز‌های جنوبی این کشور عبور می‌کنند، رکورد می‌زند. آمار مربوط به ماه فوریه نشان‌دهنده بالاترین میزان عبور مهاجران از مرز‌های جنوبی این کشور در ۱۲ سال گذشته است.

این مقام اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اعلام کرد شمار مهاجرانی که از مرز‌های جنوبی آمریکا در ماه فوریه عبور کردند به رقم ۷۶ هزار و ۱۰۳ نفر رسیده است. این رقم افزایش ۳۱ درصدی نسبت به ماه ژانویه را نشان می‌دهد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام دیگر اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا نوشت سیستم (حفاظت مرزی) در حال از هم پاشیدن است. این مقام آمریکایی تاکید کرد این ارقام نشان‌دهنده روندی نگران‌کننده‌ است و انتظار می‌رود در ماه‌های مارس، آوریل و می‌ افزایش یابد.

مقامات آمریکا اعلام کردند بیشتر مهاجرانی که از مرز‌های آمریکا عبور کردند از کشور گواتمالا بودند. مهاجران کشور‌های آمریکای لاتین که به سمت مرز‌های آمریکا می‌روند سفر چند هفته‌ای را برای ورود به آمریکا طی می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا برای تأمین بودجه مورد نیاز ساخت دیوار مرزی مکزیک حالت فوق العاده ملی اعلام کرد. پافشاری او برای ساخت این دیوار حتی باعث شد دولت آمریکا در تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی به مدت ۳۵ روز تعطیل شود. این طولانی‌ترین تعطیلی دولت در کل تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص بودجه‌ی ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت این دیوار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار