مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم در پیامی هفته منابع طبیعی را تبریک گفت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی پیامی را صادر کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم در پیامی هفته منابع طبیعی را تبریک گفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مدیر جهادکشاورزی شهرستان به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی پیامی را صادر کرد.

مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در پیام خود آورده است:

از ١۵تا ٢١ اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصتی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما برای برجای مانده است به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث و امانت داری، در کاشتن حداقل یک اصله نهال در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی و گسترش زندگی براین کره خاکی مؤثر باشیم.

بی شک حفظ منابع طبیعی به عنوان جهادی عظیم در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل فعلی و آتی کشور به  شمار می‌آید و منابع طبیعی در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش بسزایی داشته و باید بیش ازپیش مورد توجه سیاست گذاران و برنامه ریزان قرار گیرد.

سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیز داری کشور، یکی از سازمان‌های وابسته به جهاد کشاورزی است که در حوزه‌های امور جنگل، حفاظت از امور اراضی و آبخیز داری، مرتع داری وبیابان زدایی کار حفاظت و نگهداری را عهده دار است.

منابع تجدید شونده مانند آب، خاک، جنگل ومرتع که امروزه در محافل علمی از آن به عنوان بستر حیات انسان‌ها وزیر بنای توسعه پایدار جوامع نامبرده می‌شود، نگین سرسبزی است که نه فقط به نسل حاضر بلکه به تمامی نسل‌های آینده سپرده شود.

منابع طبیعی مانند جنگل‌ها و مراتع تکیه گاهی مطمئن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، بستری برای رونق کشاورزی، عرضه‌ای برای تولید چوب، زیستگاهی برای گونه‌های گیاهی وجانوری، منبعی برای تولید اکسیژن، گردشگاهی برای تفریح ومحل مناسبی برای گذراندن اوقات و فراغت است این نعمت الهی باتولید گونه‌هایی با ارزش زمینه اشتغال عده بساری از افراد جامعه را فراهم می‌سازد و سبب شکوفایی اقتصاد ملی کشور می شود.

به همین منظور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خاتم هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را به عرصه داران طبیعت تبریک و تهنیت عرض نمود.

انتهای پیام/ی

پیام تبریک مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم به مناسبت روز درختکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار