طنین زنگ نیکوکاری بیش از هزارو ۲۰۰ مدرسه استان مرکزی

زنگ نیکوکاری در هزار و ۲۰۰ مدرسه استان مرکزی نواخته شد.

طنین زنگ نیکوکاری بیش از ۸۰۰ مدرسه استان مرکزیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  همزمان با سراسر کشور زنگ نیکو کاری در بیش از هزار و ۲۰۰ مدرسه استان مرکزی نواخته شد.
زنگ نیکوکاری در اراک با حضور جمعی از مسئولان در دبیرستان دخترانه کوثر اراک به صدا در آمد.

موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه بویژه در بین نسل جوان و نوجوان را از اهداف برگزاری جشن احسان و و نیکو کاری عنوان کرد و گفت: در بیش از هزار و ۲۰۰ مدرسه استان جشن نیکوکاری برگزار می‌شود.

موسی نژاد با بین اینکه برگزاری چنین جشن‌هایی علاوه بر کارد مالی و کمک به نیازمندان، دارای کارکرد‌های اجتماعی، معنوی و فرهنگی است افزود: کمک‌هایی که در مدارس جمع آوری می‌شود با نظارت آموزش و پرورش و معلمان و مربیان با رعایت حفظ عزت و کرامت و شخصیت دانش آموزان، در بین دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار دانش آموز و دانشجو زیر پوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی هستند افزود: بیش از ۲ هزار نفر از این دانش آموزان از ایتام هستندکه نیازمند توجه بیشتر می‌باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی بیان کرد: پایگاه‌های بسیج و مساجد و پایگاه‌های مختلف نیکو کاری در سطح شهر فردا، جمعه در پایگاه‌های نماز جمعه هم آماده جمع آوری کمک‌های مردم استان مرکزی هستند.

تبدیل به کمک به همنوع به فرهنگ در جشن نیکوکاری

اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هم در این جلسه کمک به همنوعان و نیازمندان و تبدیل به فرهنگ دائم در جامعه را مهم‌ترین پیام برگزاری چنین جشن‌های دانست و گفت: با برگزاری جشن نیکوکاری می‌توان فرهنگ بخشندگی و مهربانی را در جامعه جاری و ساری کرد.

اکرمی افزود: در این جشن از رهگذر مهربانی بخشندگی را تجربه می‌کنیم و چه خوب است که این بخشندگی را از دوران جوانی و نوجوانی یاد بگیریم و تجربه کنیم و با کمک به همنوعان خود آنان نیز در زندگی خود احساس کمبود نکنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.