برگزاری ششمین بازارچه خیریه حمایت از کودکان کار در شیراز

ششمین بازارچه خیریه حمایت از کودکان کار و محروم از تحصیل ۱۶ اسفند به مدت یک روز و با حمایت برخی از فعالان اقتصادی و کارآفرینان در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا محرر مدیر اجرایی ششمین بازارچه خیریه کودکان کار گفت: این بازارچه خیریه هر سال به نفع کودکان کار و بازمانده از تحصیل و بامشارکت جمعیت خیریه امام علی (ع) برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این بازارچه ۴۵ غرفه به عرضه محصولات و مایحتاج عمومی می‌پردازند از همکاری شرکت‌ها و فعالان اقتصادی تقدیر کرد و افزود: کودکان کار و بازماندگان از تحصیل جمعیتی نیازمند حمایت هستند که اقداماتی هر چند کوچک می‌تواند تاثیر مثبتی در سرنوشت این افراد که ناخواسته در چرخه فعالیت‌های تامین مالی زندگی قرار گرفته اند بگذارد.

مدیر اجرایی ششمین بازارچه خیریه کودکان کار تصریح کرد: هنرمند شیرازی حامد فقیهی و گروه هنری آسفالت، نیز برای حضور دراین بازارچه و حمایت از کودکان کار اعلام آمادگی کردند.

محرر اضافه کرد: کودکان زیر پوشش جمعیت امام علی (ع)  زیر ۱۵ سال سن دارند که در خیابان‌ها کار می‌کنند و محروم از تحصیل و دیگر کودکان کار که به مدرسه می‌روند نیز دچار مشکلات تحصیلی هستند که جمعیت امام علی (ع) با کمک به خانواده‌های این کودکان در زمینه آموزش درسی و مهارت‌های زندگی و کلاس‌های هنری نیز به آنان خدمات ارائه می‌دهد.

گفتنی است، جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) شیراز واقع چهاراره زرگری، خیابان قصردشت، ساختمان دیباگران نوید فارس  از سال ۸۵ با مراسم کوچه گردان عاشقی فعالیت خود را آغاز کرد و به اجرای طرح‌ های هماهنگ جمعیت در شیراز پرداخته است و در حال حاضر علاوه بر اجرای این طرح‌ ها، به صورت تخصصی بر معضل کودکان کار و خیابان، که به علت فقر و مشکلات خانوادگی در معرض آسیب‌های جسمی و روانی هستند، متمرکزشده و به ارائه طرح‌ های کوتاه مدت و بلندمدتی از جمله کلاس‌ های سوادآموزی، نقاشی، تئاتر، بازی‌های فکری، و اردو‌های علمی می‌پردازد.

انتهای پیام/ت

برپایی ششمین بازارچه خیریه حمایت از کودکان کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار