ترامپ: ۱۰۰ درصد با حضور بخشی از نیرو‌های آمریکا در سوریه موافقم

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره، موافقت ۱۰۰ درصدی خود را با حضور بخشی از نیرو‌های این کشور در سوریه اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تازگی در نامه‌ای اعلام کرده است که ۱۰۰ درصد با حفظ بخشی از نیرو‌های این کشور در سوریه موافق است.

رئیس جمهور آمریکا با گذشت حدود دو ماه از اظهاراتش درباره خروج سریع نیرو‌های نظامی آمریکا از خاک سوریه، روز گذشته در پاسخ نامه‌ای به نمایندگان و قانونگذاران مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اعلام کرد ۱۰۰ درصد با حفظ بخشی از این نیرو‌ها در خاک سوریه موافق است.

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه ۲۲ فوریه سال جاری میلادی در نامه‌ای به ترامپ از او خواستند که همه نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج نکند. آن‌ها در این نامه نوشته بودند: «ما از حضور گروه کوچکی از نیرو‌های آمریکایی در سوریه حمایت می‌کنیم. ما موافق هستیم که یک گروه کوچک شامل سربازان آمریکایی و نیرو‌های زمینی متحدان اروپایی ما برای ایجاد ثبات در سوریه و جلوگیری از بازگشت گروه تروریستی داعش در این کشور باقی بمانند.»

در ادامه این نامه آمده با تکرار ادعاهای واشنگتن علیه کشورمان آمده است: «همانند شما، ما هم می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که دستاورد‌هایی که در سوریه حاصل شد، از دست نمی‌رود، که داعش هرگز باز نمی‌گردد، که ایران جسارتش بیشتر نمی‌شود، که ما بهترین نتیجه را در نشست ژنو در راستای منافع آمریکا بدست می‌آوریم. این‌ها همه اهداف مهمی هستند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از آنکه ترامپ این نامه را دریافت کرد، در پاسخ به آن نوشت: «من ۱۰۰ درصد موافقم. این کار انجام می‌شود.» رئیس جمهور پس از نوشتن این پاسخ، پایین نامه را امضا کرد.

ترامپ در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد قصد دارد همه ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی را از خاک سوریه خارج کند؛ زیرا ائتلاف به رهبری آمریکا در شکست داعش موفق شده است. این تصمیم ترامپ باعث استعفای ناگهانی جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا شد. این در حالی است که دولت آمریکا در ماه گذشته میلادی اندکی از این موضع عقب نشینی کرد و گفت حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ سرباز آمریکایی همچنان در سوریه باقی خواهند ماند.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در یک سخنرانی اعلام کرد: ما یک گروه کوچک را در سوریه می‌گذاریم. اما ما می‌خواهیم افرادمان به خانه بازگردند. زمان آن رسیده است. آن‌ها مدت‌ها در جنگ بوده اند.

شایان ذکر است، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که فرماندهان نظامی آمریکا پیشتر هشدار داده اند که گروه تروریستی داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود و پس از خروج نیرو‌های آمریکایی ممکن است دوباره قدرت یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار