اجرای طرح جنگل کاری حاشیه سد مهاباد از سال آینده

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجا‌ن غربی در مهاباد از اجرای طرح جنگل کاری حاشیه سد مهاباد از سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، میرصمد سیدموسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجا‌ن غربی در مهاباد گفت: طرح جنگل‌کاری حاشیه سد مهاباد، یکی از پروژه‌های مهم این شهرستان است که با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: درطول هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۲۰۰ هزار اصله نهال زینتی توسط اداره‌های منابع طبیعی در استان توزیع و غرس می‌شود.

سیدموسوی، با بیان اینکه ۵۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ صرف طرح‌های بخش جنگل، مراتع، عمرانی و بیولوژیکی شده است، افزود: ۱۴۹ سازه آبخیزداری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در هفته منابع طبیعی در آذربایجانغربی به بهره برداری می‌رسد.

وی، در ادامه به خلع ید متصرفان از اراضی ملی اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۶۶۸ هکتار از اراضی تصرف شده در ۱۱ ماهه گذشته از متصرفان بازپس گرفته شده که این اقدام منجر به تشکیل یکهزار و ۱۴۳ فقره پرونده تخریب اراضی منابع طبیعی برای اشخاص متخلف نیز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجانغربی یادآور شد: مساحت منابع ملی استان دو میلیون و ۷۶۸ هزارهکتار است که برای ۷۵۰ هزارهکتار آن سند تک برگی اخذ و در سامانه شمیم ثبت اسناد ثبت شده است.

انتهای پیام/ج

طرح جنگل کاری حاشیه سد مهاباد اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.