مراسم روز درختکاری و غرس نهال در بوستان امام علی (ع) قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم روز درختکاری گفت: خداوند در سوره حج می‌فرماید پاییز و زمستان که می‌شود زمین را سخت و خشک می‌بینید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: خداوند ادامه می‌دهد، وقتی باران را بر زمین می‌بارانیم، زمین به جنب و جوش می‌آید، تحول پیدا می‌کند و انواع گیاهان به صورت زوج در آن می‌رویند.

وی خاطرنشان کرد: عین همین ماجرا برای انسان هم هست که نیاز به بارش باران و تابش خورشید دارد و باران حیات بخش وجود انسان، قرآن است و باید آیات قرآن در وجود انسان نفوذ پیدا کند تا رشد و نشاط یابد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خورشید وجود انسان، ولایت خدا، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است و زمانی که این امر محقق شود زمینه رشد و نمو ارزش‌های انسانی مانند صداقت، کرامت، رأفت، عطوفت و انسانیت در انسان می‌روید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: امیدواریم هفته درختکاری برای ما با جدیت مورد توجه باشد و در این کار ارزشمند همت کنیم.

 استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: درخت نماد سرزندگی و شادابی است و می‌تواند اشتباهات بشر در ایجاد آلودگی‌ها را برطرف کند.

عبدالمحمد زاهدی افزود :درخت می‌تواند محیط بصری را نیز زیبا  و به سلامت شهروندان کمک کند لذا باید روز درختکاری را فرصتی برای ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه بدانیم و هر فرد در این روز یک درخت در محیط کار و یا منزل خود بکارد.

استاندار بیان کرد: متأسفانه ساختمان‌های ما نیز عمدتاً با رنگ‌های تیره و خاکستری پوشانده شده که در این راستا نیز گیاه و درخت می‌تواند زیبایی بنا‌ها را دوچندان کرده و خلاء موجود را پر کند.

زاهدی خطاب به دانش آموزان گفت: از شما کودکان انتظار داریم اشتباهات بزرگان را در بی توجهی به درخت و فضای سبز انجام ندهید و به طبیعت احترام بگذارید و آن را حفظ کنید تا زندگی زیباتری داشته باشید.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به افتتاح راه آهن قزوین به رشت اظهارداشت: در خصوص برگزاری مراسم افتتاح در استان گیلان باید اذعان کرد معمولاً این گونه مراسم در مقصد طرح برگزار می‌شود و این موضوع نیز به همین دلیل موجب سفر رئیس جمهور به استان گیلان شد.

زاهدی تصریح کرد: پروژه ملی راه آهن قزوین به رشت از کار‌های بسیار ارزشمندی است که با ادامه مسیر تا آستارا شبکه ریلی ترانزیتی ایجاد شده و موجب تحول اساسی در اقتصاد و صادرات استان قزوین هم خواهد شد.

انتهای پیام/ک

مراسم روز درختکاری و غرس نهال در بوستان امام علی (ع) قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.