برگزاری گردهمایی معاونین مشارکت‌های مردمی ادارات کل نوسازی مدارس منطقه سه کشور

گردهمایی معاونین مشارکت‌های مردمی ادارات کل نوسازی مدارس منطقه سه کشور در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گردهمایی معاونین مشارکت‌های مردمی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و گیلان و مسئولین شورای بانوان به میزبانی نوسازی مدارس آذربایجان غربی در محل باشگاه فرهنگیان ارومیه برگزار شد..

در این گردهمایی محمد بکشلوی افشار معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان غربی، جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز را نقطه عطف و اتصال سازمان نوسازی مدارس و خیرین برشمرد و گفت: از سوی ریاست سازمان نوسازی کشور سال ۹۸ به عنوان سال خیرین مدرسه ساز با رویکرد لزوم توجه هرچه بیشتر به خیرین عزیز مدرسه ساز نام گذاری شده است.
 
بکشلوی افشار به برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز نیز اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی هدفمند و منسجمی برای برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان داریم و در این راستا تا کنون ۵ جلسه و ۱ جلسه ستادی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر بیست و یکمین جشنواره برگزار شده است.

در ادامه این مراسم علی آخوندیان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی به آغاز فعالیت این مجمع از سال ۱۳۷۷، و تعامل سازنده با ادارات اشاره کرد و اظهار نمود: در طول بیست سال گذشته یک هزار و ۱۳۵۴ باب مدرسه در قالب ۶ هزار و ۷۸۸ کلاس با بیش از ۳۶۷ میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.
 
علی آخوندیان در ادامه از ۹۹ باب مدرسه با ۴۸۸ کلاس درس در دست احداث نیز خبر داد و اظهار کرد: احداث این حجم از مدارس توسط ۳۶۰ نفر خیر مدرسه ساز و ۳ هزار و ۹۸۸ نفر همیار مدرسه ساز انجام می‌شود.
 
در ادامه این مراسم منیژه حاجی سالم رئیس شورای بانوان خیر مدرساز آذربایجان غربی نیز با اشاره به ترغیب همکاران فرهنگی به امر مقدس مدرسه سازی، از اقدام بانوان برای برچیدن مدارس کانکسی در روستا‌ها با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان خبر داد.
 
وی همچنین به اجرای طرحی با عنوان دعوت از پزشکان برای حضور در مدرسه‌ای که در آن تحصیل کرده اند جهت کمک به احداث و مقاوم سازی مدارس قدیمی خود؛ اشاره کرد که با استقبال حاضران مواجه شد.
 
منصور نجفی افشار، کارشناس مسئول دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در ادامه، از سیاست سازمان مرکزی نوسازی کشور مبنی بر برگزرای جشنواره‌های مدرسه‌ای خیرین مدرسه ساز خبر داد و اظهار کرد: پوستر بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز طراحی شده که ارزیابی جامع و کلی اجرای جشنواره نشان دهنده اهمیت ویژه جشنواره پیش رو نسبت به سال‌های گذشته است که در اختتامیه جشنواره با حضور وزیر آموزش و پرورش و روسای قوای سه گانه از استان‌های برتر تجلیل خواهد شد.
 
 این نشست با بحث و تبادل نظر سایر حاضرین در جلسه (معاونین مشارکت‌های مردمی و شورای بانوان خیر مدرسه ساز استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان) در راستای پیشبرد اهداف عالی سازمان در جهت پاسداشت و تکریم مقام خیران و ترغیب آن‌ها به احداث فضا‌های آموزشی ادامه یافت که با جمع بندی طرح‌ها و نظرات سودمند در راستای اجرای هرچه باشکوه‌تر بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز پایان یافت.
 
انتهای پیام/م
 

گردهمایی معاونین مشارکت‌های مردمی ادارات کل نوسازی مدارس برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.