قانون‌شکنی در تبریز با هماهنگی سازمان لیگ

دیدار تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی تبریز و تراکتورسازی به میزبانی ورزشگاه یادگار امام (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال ماشین سازان تبریز در هفته جاری لیگ برتر فوتبال باید به مصاف تیم تراکتورسازی تبریز برود و این در حالی است که طبق قانون این بازی باید در ورزشگاه اختصاصی ماشین‌سازی تبریز یعنی بنیان دیزل برگزار شود، اما با درخواست مالک باشگاه‌های تراکتورسازی و ماشین‌سازی که یک فرد است! این بازی در ورزشگاه تیم میهمان برگزار می‌شود و این اتفاق در حالی است که سازمان لیگ برتر فوتبال در جریان این ماجرا قرار دارد.

قانون‌شکنی در تبریز با هماهنگی سازمان لیگ

طبق قانون میزبان و میهمان در فوتبال باید قانون ۱۰ به ۹۰ در بحث تماشاگر اجرا شود و اینکه تراکتورسازان به بهانه حضور تماشاگران بی شمارشان قصد دارند از امتیاز میزبانی در یک دیدار خارج از خانه استفاده کنند جای تعجب دارد و باید دید سازمان لیگ برتر فوتبال چرا با این موضوع موافقت کرده است.

۱-مالک هر ۲ تیم یک نفر است و این در واقع خلاف قانون است و باید در این‌باره تجدید نظر کرد و نامه مالک یک باشگاه به خودش برای تغییر مکان بازی هم در نوع خود جالب‌ توجه است.

۲- بازی طبق قانون باید با حساب ۱۰ میهمان و ۹۰ میزبان در بحث تماشاگر لحاظ شود و بهانه حضور تماشاگران زیاد و اجبار در برگزاری در ورزشگاه یادگار امام فقط بهانه است.

۳- تراکتورسازی در کوران رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر فوتبال است و تیم‌های حاضر در کورس رقابت حق‌ دارند نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند.

۴- بهانه مالکیت ۲ تیم در تبریز به بحث مالکیت استقلال و پرسپولیس برمی‌گردد و آن‌ها معتقدند، چون تیم‌های پرسپولیس و استقلال یک مالک دارند پس حضور یک مالک برای ۲ تیم تبریزی نیز بلامانع است و این در حالی است که در تمام دنیا یک فرد نمی‌تواند مالک ۲ باشگاه در یک جدول لیگ باشد، اما استقلال و پرسپولیس مربوط به فرد نیست و ۲ باشگاه دولتی محسوب می‌شوند.

۵- سازمان لیگ برتر فوتبال که مدعی است در راستای قانونمند کردن لیگ برتر قدم برمی‌دارد باید نشان دهد این قوانین فقط برای تهرانی‌ها نیست و بحث تمکن مالی در این قضایا دخالت ندارد.

۶- بهانه آخر اینکه اگر شورای تأمین با بازی در بنیان دیزل موافقت نکند بهتر است بازی بدون تماشاگر برگزار شود، اما در همان ورزشگاه بنیان دیزل و این اتفاق بهتر از شانس دادن در شرایط ناعادلانه به تراکتورسازی برای قهرمانی است.

موارد فوق را قبل از وقوع این اتفاق یادآور شدیم که سازمان لیگ بهانه‌ای برای این قانون‌شکنی نداشته باشد و در مورد مالکیت یک فرد بر ۲ تیم هم باید فکری عاجل کرد و نباید شکایت‌های احتمالی تیم‌های مدعی در صدر جدول را به فیفا نادیده گرفت که بعد‌ها باعث دردسر‌های بیشتری برای فوتبال ایران خواهد شد.

تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، پدیده و استقلال مدعیان قهرمانی هستند و این بازی در سرنوشت این تیم‌ها هم دخیل است.

قانون‌شکنی در تبریز با هماهنگی سازمان لیگ

برگزاری دربی تبریز در یادگار امام ارتباطی به مالک مشترک ۲ باشگاه ندارد

سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره تغییر محل برگزاری دربی تبریز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  جوان، اظهار کرد: شورای تامین استان آذربایجان شرقی باید برای برگزاری بازی‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه بنیان دیزل مجوز بدهد.

او بیان کرد: با توجه به اینکه در بازی‌های اخیر تراکتور در تبریز تماشاگران زیادی به ورزشگاه رفتند شورای تامین مجوز برگزاری بازی در بنیان دیزل را نداد.

فتاحی بیان کرد: برگزاری بازی ماشین سازی- تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز هیچ ارتباطی به مالکیت همزمان زنوزی در ۲ باشگاه ندارد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تیم‌های فوتبال تراکتور و ماشین سازی ابتدا درخواست کردند این بازی در ورزشگاه یادگار امام برگزار شود، اما تا زمانی که شورای تامین نظر خود را درباره محل برگزاری این مسابقه اعلام نکرده بود با این درخواست موافقت نکردیم.

قانون‌شکنی در تبریز با هماهنگی سازمان لیگ

تغییر محل برگزاری دربی تبریز به علت مسائل فنی است

تقیون مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی درباره تغییر محل برگزاری دربی تبریز اظهار کرد: نبود پارکینگ در اطراف ورزشگاه بنیان دیزل، زیاد بودن تماشاگران و شلوغی جاده اصلی منتهی به بنیان دیزل باعث شد که سازمان لیگ با تغییر محل برگزاری دربی تبریز موافقت کند. این مسائل فنی است و ارتباطی به مالکیت مشترک ۲ تیم ندارد.

او درباره اعتراض تیم‌های مدعی به تغییر محل برگزاری دربی تبریز گفت: ورزشگاه بنیان دیزل کمتر از ۷ هزار صندلی دارد و ظرفیت تماشاگران ثابت ۲ تیم تبریزی حدود ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر است. همچنین هواداران شهر‌های مختلف داخل و خارج از استان آذربایجان شرقی برای تماشای دربی تبریز به ورزشگاه می‌آیند. همه این مسائل باعث شد که مسئولان شورای تامین با برگزاری این دیدار در ورزشگاه یادگار امام موافقت کنند.

تقیون درباره اینکه مالکیت مشترک تراکتورسازی و ماشین سازی در تغییر محل برگزاری بازی ۲ تیم نقش داشته است، گفت: نه این مسائل مطرح نیست و بحث امنیت و کنترل شهر از مالکیت مشترک ۲ تیم مهمتر است. مسئولان ورزش استان به علت رفاه بیشتر شهروندان تصمیم گرفتند که محل بازی را تغییر بدهند و کسانی که بحث تبانی را مطرح می‌کنند در اشتباه هستند.

او درباره اینکه ظرفیت در نظر گرفته شده برای هواداران تراکتورسازی ۱۰ درصد است، بیان کرد: مسئله سهمیه ۹۰ به ۱۰ تماشاگران را تیم‌های استقلال و پرسپولیس رعایت نمی‌کنند و سهمیه ۵۰ درصد برای هواداران ۲ تیم در نظر می‌گیرند. ما هم سعی می‌کنیم که به طور یکسان سکو‌ها را در اختیار ۲ تیم تبریزی قرار بدهیم. سمت اسکوربورد ورزشگاه یادگار امام تبریز در اختیار تراکتورسازان قرار می‌گیرد و ضلع شمالی هم به تماشاگران ماشین سازی اختصاص می‌دهیم.

قانون‌شکنی در تبریز با هماهنگی سازمان لیگ

ظرفیت بالای ورزشگاه یادگار امام در تغییر محل دربی تبریز نقش اساسی داشت

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه ماشین سازی درباره تغییر محل برگزاری دربی تبریز گفت: درخواست تغییر محل بازی را به سازمان لیگ دادیم و آن‌ها نیز با این موضوع موافقت کردند. با توجه به اینکه هواداران بیشتر از ظرفیت ورزشگاه بنیان دیزل به ورزشگاه می‌آیند و گنجایش ورزشگاه یادگار امام تبریز نسبت به استادیوم بنیان دیزل بیشتر است به همین دلیل خواستار برگزاری بازی در ورزشگاه یادگار امام شدیم.

نصیرزاده درباره اینکه ظرفیت ۱۰ درصد برای تماشاگران مهمان رعایت می‌شود، گفت: این مسئله در دربی تبریز اجرا نمی‌شود چرا که ورزشگاه یادگار امام تبریز برای هواداران ۲ تیم جایگاه جداگانه‌ای دارد. همچنین کانون هواداران ما فعال است و همه تلاش خود را می‌کند که هواداران ماشین سازی همانند تراکتورسازی به ورزشگاه بیایند. تراکتورسازی بیشترین هوادار را در جهان دارد و از شهر‌های مختلف برای تماشای دربی تبریز به ورزشگاه می‌آیند.

او درباره اینکه مالکیت مشترک ۲ تیم تبریزی در تغییر محل برگزاری دربی تبریز تاثیرگذار بوده است، بیان کرد: این موضوع صحت ندارد و ظرفیت بالای ورزشگاه یادگار امام باعث شد که دربی تبریز به این ورزشگاه انتقال یابد. بحث تبانی در دربی تبریز استدلال ذهن‌های بیمار است و مالکیت تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس، تیم‌های زیر مجموعه وزارت نفت و تیم‌های مجموعه فولاد و مس یکسان است چرا فقط به تیم‌های تبریز گیر می‌دهید و به این تیم‌ها کاری ندارید.

مدیرعامل ماشین سازی گفت: بازیکنان ما مقابل تیم‌های بزرگ همانند تراکتورسازی خیلی خوب بازی می‌کنند و به طور حتم یک بازی جوانمردانه‌ای را در دربی تبریز مشاهده می‌کنید.

قانون‌شکنی در تبریز با هماهنگی سازمان لیگ

به کسی ارتباط ندارد که تبریزی‌ها کجا بازی می‌کنند

حسن آذرنیا سرپرست تیم فوتبال تراکتورسازی اظهار کرد: ورزشگاه بنیان دیزل حدود ۶ هزار صندلی دارد و با توجه به اینکه هواداران زیادی از دربی تبریز استقبال می‌کنند به طور حتم نمی‌شود ۵۰ هزار هوادار بیرون از ورزشگاه ماشین سازی بمانند، به همین علت این بازی به ورزشگاه یادگار امام انتقال یافت. تیم فوتبال سایپا هم ابتدا ورزشگاه خود را دستگردی معرفی کرد، اما بازی‌های این تیم در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود.

او ادامه داد: باشگاه ماشین سازی درخواست تغییر محل بازی را داد و سازمان لیگ و شورای تامین با این موضوع موافقت کردند.

آذرنیا درباره اعتراض سایر تیم‌ها به تغییر محل برگزاری دربی تبریز گفت: به کسی ارتباطی ندارد که ما کجا بازی می‌کنیم و تیم‌های دیگر مسائل خود را پیگیری کنند و به تیم‌های تبریزی کاری نداشته باشند.

سرپرست تراکتورسازی درباره سهمیه ۱۰ به ۹۰ در دربی تبریز، گفت: سهمیه ۱۰ درصد زمانی رعایت می‌شود که طبق قانون میزبان کل استادیوم را پر کند و این طور نمی‌شود که ورزشگاه خالی باشد و فقط ۱۰ درصد به تماشاگران تراکتورسازی اختصاص یابد. بلیت فروشی محل درآمد سازی باشگاه‌ها است و اگر هواداران زیادی به ورزشگاه بیایند این موضوع به سود هر ۲ تیم تبریزی است.

او درباره اینکه مالکیت مشترک باشگاه‌های تبریزی در تغییر محل برگزاری دربی تبریز تاثیر گذار است، گفت: اگر تغییر محل برگزاری دربی تبریز مشکلی داشت سازمان لیگ با این موضوع موافقت نمی‌کرد. برقراری امنیت برای مسئولان ورزش کشورمان اهمیت دارد و بیرون ماندن ۵۰ هزار هوادار مشکلاتی را به وجود می‌آورد که قابل کنترل نیست. تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس هم مالک مشترک دارند و قانون باید برای همه یکسان رعایت شود. سهمیه تماشاگران در دربی سرخابی‌ها هم به صورت ۵۰ به ۵۰ است و هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

قانون‌شکنی در تبریز با هماهنگی سازمان لیگ

حمیداوی: از زنوزی و سازمان لیگ گله دارم / ۶ امتیاز به حساب تراکتورسازی واریز می‌شود

فرهاد حمیداوی مالک باشگاه پدیده شهر خودرو خراسان درباره این مطلب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خدا رو شکر تیم ما بین سوگلی‌های سرخابی پایتخت، سپاهان و تراکتور خود را در بالای جدول حفظ کرده و برای قهرمانی می‌جنگد.

او درباره درخواست باشگاه تراکتورسازی و انتقال ورزشگاه مسابقه با ماشین سازی از ورزشگاه بنیان دیزل به استادیوم یادگار امام (ره) گفت: من ضمن تشکر از زنوزی بابت ورود به ورزش و خصوصی سازی این ۲ باشگاه، از او گله هم دارم. هیچ کجای دنیا ۲ باشگاه با مالکیت مشترک در یک لیگ حضور ندارند و عملا ۶ امتیاز در این فصل خیلی راحت به حساب تراکتور واریز می‌شود، زیرا تیم اول خودش با تیم دومش بازی دارد و ۲ بازی رفت و برگشت را پیروز می‌شود و کاری هم از دست ما بر نمی‌آید.

حمیداوی درباره اعتراض به سازمان لیگ درباره این موضوع و تغییر ورزشگاه دیدار ماشین سازی و تراکتور بیان کرد: ما از سازمان لیگ هم گله داریم و نسبت به این موضوع معترض هستیم، اما فکر می‌کنم اعتراض ما به جایی نمی‌رسد و کسی به آن اهمیت نمی‌دهد به همین دلیل نامه‌ای برای اعتراض ارسال نکردیم.

قانون‌شکنی در تبریز با هماهنگی سازمان لیگ

تغییر محل بازی دربی تبریز به باشگاه سپاهان ارتباطی ندارد

رضا فتاحی سرپرست تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ما اعتراضی به موضوع تغییر محل برگزاری دربی تبریز نمی‌کنیم چرا که این موضوع ارتباطی به  باشگاه سپاهان ندارد.

او بیان کرد: تغییر محل برگزاری دربی تبریز با موافقت سازمان لیگ صورت گرفته است و ما تابع قانون هستیم و مشکلی در این باره نداریم.

قانون‌شکنی در تبریز با هماهنگی سازمان لیگ

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره برگزاری بازی تراکتورسازی و ماشین سازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز گفت: این موضوع به من ارتباطی ندارد که تراکتورسازی در کجا بازی می‌کند.

در حال تکمیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Traxtur
۰۹:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
تیم فقط تراکتور
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۰:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
چرا دولت باید وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و کمیته داوران و کمیته انضباطی رو هم در دست داشته باشه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۰:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
#استقلال سرور
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۰۰:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
شما پایتخت نشین ها بگین چرا باید دولت مالک هر دو تیم پایتخت باشه
بعد بگین چرا دولت باید وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و کمیته داوران و کمیته انضباطی رو هم در دست داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
میهن
۰۰:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
فقط تیم مورد علاقه ام پرسپولیس
آخرین اخبار