مدیریت آب در دستور کار شهرداری‌ها باشد/مدیریت آب از مهمترین جنبه‌های مدیریتی استان است

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت:با توجه به خشکسالی‌های مکرر در استان مدیریت آب و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در حفظ و حراست از فضای سبز شهری در دستور کار شهرداری‌ها باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم روز ملی درختکاری در شهر بیرجند با تأکید بر اینکه مدیریت آب از مهمترین جنبه‌های مدیریتی استان است، گفت: خداوند متعال همه آفریده‌ها را با نظم آفریده و از آنجا که به دلیل دستکاری بشر در طبیعت در حالت بحرانی قرار گرفتیم مدیریت این منابع در اولویت است.

وی افزود: شهرداری‌ها به عنوان نهادی که همواره مدیون آینده مردم در بحث فضای سبز شهر است باید از هیچ تلاشی در ارتباط با این موضوع چشم پوشی نکند و استانداری نیز طبق بررسی‌های به عمل آمده تمامی عرصه‌های با کاربری فضای سبز را در اختیار شهرداری قرار می‌دهد.

علوی مقدم گفت: قطعا یکی از نیاز‌های اصلی بیرجند استفاده از روش‌های روز آبیاری نوین و فضای سبز استاندارد برای آیندگان است که باید با در نظر گرفتن اقلیم از درختان مثمر استفاده شود.

باغ ملی بیرجند احداث می‌شود


جاوید شهردار بیرجند نیز افزود: با توجه به درخواست مردم برای احداث باغ ملی و اهمیت وجود میدان اجتماعات شهری با هماهنگی شهرداری، راه و شهرسازی و مرکز آموزشی ۰۴ محیطی با مساحت ۱۱ هکتار به عنوان باغ ملی و میدان اجتماعات شهری احداث می‌شود.

وی گفت: این پروژه با طرح و برنامه ریزی شورای شهر و شهرداری و همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی در محدوده میدان ابوذر، شهرداری و زمین مربوط به پادگان ۰۴ احداث می‌شود.

جاوید افزود: به منظور آماده سازی این پروژه ضمن انتخاب مشاور برای مدیریت تعیین گونه‌های مثمر و متناسب با آب و هوا تاکنون سه هزار سرویس نخاله ساختمانی جمع آوری شده است.

شهردار بیرجند گفت: در این پروژه محل‌هایی برای اوقات فراغت، تندیس مشاهیر، کتابخانه و کاشت درختان مثمر و غیر مثمر به عنوان باغ گیاه شناسی مد نظر قرار گرفته و تکمیل این پروژه ماندگار نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

تغییر اقلیم،تخریب سرزمین و کمبود آب 

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی نیز افزود: تغییر اقلیم، تخریب سرزمین و کمبود آب سه مشکل مهم استان و همه کشور‌های جهان است که با توجه به خشکسالی، کویری بودن و تحت تأثیر قرار گرفتن باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان، خراسان جنوبی از وضعیت بحرانی تری برخوردار است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه از متوسط پایین میزان بارندگی‌ها در استان برخوردار هستیم مدیریت منابع آب و انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان داری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نصرآبادی بیان کرد: مدیریت سیلاب‌ها و کنترل و مهار آن در حوزه آبخیزداری اهمیت ویژه‌ای دارد که باید از سیلاب‌ها به عنوان یک فرصت در تأمین منابع استفاده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: حدود یک میلیارد هکتار از مساحت استان تحت مدیریت پروژه‌های بیابان زدایی است که علیرغم خشکسالی‌های ۲۰ ساله با اقدامات صورت گرفته کمتر شاهد هجوم ریزگرد‌ها در استان هستیم.

وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، گفت: امیدواریم با رعایت همه جانبه مردم و مسئولان این فرهنگ به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.

در این آیین با حضور مسئولان، مردم و دانش آموزان تعدادی نهال مثمر و غیر مثمر به صورت نمادین کاشته شد.

۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است.
انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار