گارد زندان‌های فرانسه در واکنش به زخمی شدن دو زندانبان بر اثر حمله یک زندانی افراطی، دسترسی به زندان‌ها را در سراسر این کشور ممنوع اعلام کرد.

ممنوعیت دسترسی به زندان‌های فرانسه از سوی زندانبانان این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گارد زندان‌های فرانسه در واکنش به حمله با سلاح سرد یکی از زندانیان افراطی در زندان «کنده- سور- سارت» این کشور که منجر به زخمی شدن دو زندانبان شد دسترسی به زندان‌ها را امروز در سراسر فرانسه ممنوع اعلام کرد.

اتحادیه کارگری فرانسه در پیامی که در فیس‌بوک منتشر شد اعلام کرد: «ما باید به این وضعیت واکنش نشان دهیم. غیرقابل تصور است که این وضع ادامه یابد. وزارتخانه باید گوش شنوا برای خواسته‌های زندانبان‌ها داشته باشد».

در ادامه این پیام تصاویر بسیاری منتشر شده است که نشان می‌دهد نیروی گارد زندان‌ها ورودی چندین زندان در سراسر فرانسه را مسدود کرده‌اند و اطراف ساختمان آن‌ها سنگر گرفته‌اند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که روز گذشته (سه شنبه) میشل شیولو، زندانی افراطی ۲۷ ساله در زندان فوق امنیتی کنده- سور- سارت در منطقه نورماندی به دو زندانبان در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه به وقت محلی با یک چاقوی سرامیکی حمله و به شدت آن‌ها را زخمی کرد. پس از این حادثه، شیولو به همراه همسرش که به ملاقات او آمده بود درون اتاقی که برای دیدار خانواده‌های زندانیان مورد استفاده قرار می‌گرفت سنگر گرفت و تهدید کرد کمربند انفجاری که پوشیده است را منفجر خواهد کرد. پس از ده ساعت کش و قوس میان پلیس و شیولو در نهایت پلیس زندان موفق شد این زندانی افراطی را دستگیر کند و همسرش در جریان این عملیات جان خود را از دست داد. بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه همسر این زندانی به احتمال زیاد این چاقو را برای او تهیه کرده بود.

نیکول بلوبه، وزیر کشور فرانسه، اقدام این زندانی افراطی در زخمی کردن دو نگهبان زندان را «حمله تروریستی» توصیف کرد. این در حالی است که اتحادیه کارگران از نگهبانان زندان‌های فرانسه خواسته است در برابر این حادثه واکنش نشان داده و به «خشونت و ناامنی» در زندان‌ها اعتراض کنند.

رسانه‌های خبری فرانسه روز گذشته (سه شنبه) از یک مورد حمله دیگر به نگهبان‌های زندان در این کشور خبر دادند. حادثه دوم در «کمون شاتو-تیری» رخ داد. بنا به اعلام مقامات مسئول این دو حادثه هیچ ارتباطی باهم نداشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار