سعید نمکی:

کمبودی در زمینه تامین داروهای اساسی نداریم/ درگیر بیمارهای غیرواگیر هستیم

وزیر بهداشت و درمان گفت: در سال آینده هیچ کمبودی در زمینه تامین داروهای اساسی نداریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید نمکی عصر وزیر بهداشت و درمان چهارشنبه در جلسه شورای اداری که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد با بیان اینکه رویکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان مثبت بوده است، افزود: اجرای طرح سلامت یکی از مهمترین برنامه‌های دولت برای کاهش هزینه‌های مردم و همچنین توجه به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان تلاش می‌کند تا به تعهدات خود عمل کرده و منابع مورد نیاز را تأمین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی فراهم کند، گفت: متأسفانه امروز در کشور گرفتار بیماری‌های غیر واگیر هستیم.

وزیر بهداشت و درمان با تأکید بر اینکه آموزش در پیشگیری از این بیماری‌ها نقش مؤثری دارد، ادامه داد: اگر نتوانیم در حوزه آموزش به خوبی اقدام کنیم در این زمینه شاهد مشکلات فراوان خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت دارو در کشور، افزود: خوشبختانه در سال ۹۸ به رغم وجود فشارها و تحریم‌ها کمبودی در زمینه تأمین داروهای  مشکل اساسی نداریم.

نمکی در ادامه با تاکید بر استفاده از توانایی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: علم و فناوری در این حوزه نقش مهمی ایفا می‌کند و یکی از سیاست‌های دولت حمایت از این شرکت‌ها است.

انتهای پیام / ا

مهمترین برنامه‌های دولت توجه به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.