اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای مرمت آثار تاریخی و راه اندازی تاسیسات گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، خواستار اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای مرمت آثار تاریخی و راه اندازی تاسیسات گردشگری آسیب دیده در مناطق زلزله زده شد .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به ریاست استاندار در سرسرای تدبیر استانداری، گفت : در جریان وقوع زلزله سال گذشته استان به تعدادی از آثار تاریخی و تاسیسات گردشگری در شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین خسارت و آسیب وارد شد که اکنون برای تعمیر این آثار و تاسیسات نیاز به اعتبار داریم.

وی گفت : آبشار پیران و راه دسترسی به آن به عنوان یکی از مناطق گردشگری سرپل ذهاب در زلزله آسیب جدی دیده و نیاز است اعتباری از سوی ستاد بازسازی استان برای تعمیر و ایجاد زیرساخت در این منطقه اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: همچنین کاروانسرای شاه عباسی شهرستان قصرشیرین نیز در زلزله تخریب شده و هر لحظه امکان فروریختن آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیون تومان برای مرمت آثار تاریخی در مناطق زلزله زده استان اختصاص یافته است، گفت: این میزان اعتبار کم است و نیاز به اعتبارات بیشتری داریم.

 

 

انتهای پیام/د

تعدادی از آثار تاریخی و تاسیسات گردشگری در شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین خسارت و آسیب دیدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار