مشکل مردم نام است یا نان؟

در روز‌های اخیر شاهد اصرار برخی نمایندگان و مسئولان در استان مرکزی بر تغییر نام‌ صنایع و خیابان ها هستیم.

مشکل مردم  نام است یا نانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،یکی از نام‌هایی که موجب اصرار نمایندگان بر تغییر آنها شده پالایشگاه امام خمینی، پتروشیمی و نیروگاه شازند است که نماینده اراک می‌گوید پسوند این  سه صنعت  نام اراک بوده و به  شازند تغییر یافته است.

تغییر نام ۳ شرکت صنعتی دغدغه نماینده اراک

  علی‌اکبر کریمی نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای اداری استان مرکزی گفته است که در طی سال‌های گذشته با فشار‌های غیرمنطقی نام پالایشگاه، پتروشیمی و  نیروگاه  را از اراک به شازند تغییر دادند.

کریمی می‌افزاید: بنده پیگیری‌ها و مکاتبات بسیاری با تقسیمات کشوری وزارت کشور، استانداری مرکزی و سازمان ثبت اسناد و املاک استان مرکزی انجام دادم و اعتقاد دارم پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه و حتی کارخانه رنگ روناس در محدوده اراضی شهرستان اراک واقع شده اند و تغییر نام این واحد‌ها کار غلطی بوده و انتظار داریم این موضوع در اسرع وقت اصلاح و نام واحد‌ها به نام اولیه که اراک بوده است، برگردد.

اما علی ابراهیمی نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه‌ای در موضوع نام این صنایع نسبت به سخنان کریمی نماینده اراک واکنش نشان داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است همه آگاه هستند که مردم شریف شهرستان‌های اراک و شازند نسل به نسل در کنار هم بوده و با صفا و صمیمت با هم زندگی کرده اند؛ این مردم از دیرباز در غم و شادی هم شریک بوده و حتی بسیاری از آنان دارای خویشاوندی نزدیک هستندو با این اوصاف باید از برادر عزیزمان جناب آقای کریمی سئوال کرد که واقعا با طرح چنین موضوعات روشن و بدیهی و مداخله جویانه در امور نامربوط، بدنبال چه هدفی هستند؟ و آیا صحیح است در شرایط کنونی، با اظهارات ناسنجیده و غیرمسئولانه، وحدت، انسجام، همدلی و قرابت شدید اجتماعی این منطقه با تاریخی کهن و درخشان را با بهانه‌های واهی، بهم ریخت؟اگر ما واقعا خود را مطیع رهبری می‌دانیم، آیا در شرایط سخت اقتصادی و معیشت مردم، طرح این گونه موارد و مداخلات مخرب ضرورتی دارد؟

تغییر نام یک خیابان در اراک دغدغه مسئول شهرداری اراک

اما مسئول دیگر که به جای دغدغه نان مردم دغدغه نام دارد رئیس کارگروه فرهنگی شورای شهر اراک است.

روزبه عقلایی رئیس کارگروه فرهنگی شورای شهر اراک هم در نامه‌ای رسمی پیشنهاد داد؛ تغییر نام خیابان پیروزی اراک به مصدق تغییر کند.



مشکل مردم  نام است یا نان

این دغدغه‌های نابجای تغییر نام ها  در شرایطی مطرح می‌شود که مردم با مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و از مسئولان انتظار دارند دغدغه آن‌ها دغدغه مردم باشد و به جای نام ها روی نان مردم متمرکز شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.