ادامه بررسی اقدامات غیرقانونی ترامپ در کنگره

کوهن اسناد و مدارک تازه‌ای را در اختیار کنگره قرار داد

در جلسه هشت ساعته روز گذشته کنگره با مایکل کوهن، وی اسناد و مدارک تازه‌ای را در ارتباط با اتهاماتی که به رئیس‌جمهور آمریکا وارد است، در اختیار کنگره قرار داد.

وکیل پیشین ترامپ اسناد و مدارک تازه‌ای را در اختیار کنگره قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، در قالب پرونده تحقیقاتی گسترده کمیته اطلاعاتی کنگره در خصوص ارتباط ترامپ با روسیه، پرداخت‌های پنهانی پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ و دیگر موضوعات حساس، روز گذشته (چهارشنبه)، اعضای کنگره و مایکل کوهن، وکیل پیشین دونالد ترامپ، جلسه‌ای هشت ساعته برگزار کردند.

در این جلسه که دومین جلسه در طی دو هفته گذشته بود کوهن اسناد و مدارک تازه‌ای در ارتباط با اتهامات دونالد ترامپ در اختیار کنگره قرار داد. در میان این مدارک اسنادی هستند که نشان می‌دهد بیانیه پیشین او درباره پیشنهاد ساخت «برج ترامپ» در مسکو پیش از آنکه به کنگره ارائه شود اصلاحاتی در آن ایجاد شده بود.

از هفته گذشته قرار شده است کوهن طی جلسات سه روزه در کنگره، پشت در‌های بسته با کمیته اطلاعاتی مجلس سنا برای بررسی اتهامات مطرح شده علیه دونالد ترامپ همکاری کند.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی کنگره این جلسه را «بسیار پُربار» توصیف کرد، اما توضیحات بیشتری راجع به اینکه به نمایندگان چه گفته شده و یا آنکه چه اسنادی به آن‌ها نشان داده است، ارائه نکرد. شیف گفت: «او (کوهن) به سوالات نمایندگان از هر دو حزب پاسخ گفت. با کمیته بسیار همکاری داشت. ما مدارکی را از کوهن خواسته بودیم. اما او مدارک بیشتری را در اختیار کمیته قرار داد». در ادامه شیف خاطر نشان کرد که «شاید مدارک بیشتری باشد که او هنوز باید ارائه کند و همکاری او با کمیته ما ادامه دارد».

کوهن که به جرائم خود از جمله نقض قوانین مالی کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ اقرار کرده است سال گذشته میلادی به دلیل جرائم فساد مالی و دروغگویی به کنگره به ۳ سال حبس محکوم شد. او در ماه اوت سال گذشته میلادی به دلیل استفاده از پول کمپین انتخاباتی ترامپ برای پرداخت حق السکوت به «استورمی دنیلز» بازیگر زن فیلم‌های مستهجنی که با دونالد ترامپ رابطه داشت، مجرم شناخته شد. وی در دادگاه اعتراف کرده بود که به دستور دونالد ترامپ این پول را پرداخت کرده است. این درحالی است که دونالد ترامپ هم «مایکل کوهن» را به دروغگویی متهم کرده است.

وی در جلسه شهادت هفته گذشته خود ترامپ را به دروغگویی درباره پرداخت حق السکوت به بازیگر زن فیلم‌های مستهجن و احتمال تبانی با مقامات روس متهم کرد. وی همچنین گفت ترامپ ۵۰۰ بار از او خواست که دیگران را تهدید کند.

پیش از برگزاری این جلسات، کوهن اعلام کرد خانواده‌اش از سوی دونالد ترامپ و رودی جولیانی، وکیل او تهدید شده‌اند. رئیس کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پیش از آن در بیانیه‌ای اعلام کرد جلسه شهادت مایکل کوهن در کنگره با وجود تلاش بعضی افراد برای ترساندن اعضای خانواده او برگزار خواهد شد.

دوره سه ساله محکومیت کوهن قرار است از ماه مه سال جاری میلادی آغاز شود. پیش از این، دادگاه برای کمک به بهبودی کامل کوهن پس از جراحی‌اش و آماده شدن او برای شهادت دادن در مقابل کنگره، تاریخ آغاز محکومیت او را به تعویق انداخته بود.

از زمانی که «رابرت مولر» تحقیقات خود درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را آغاز کرده است، بسیاری از مشاوران ترامپ به ارتباط با مقامات روس اقرار کرده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به دونالد ترامپ جونیور، پسر ترامپ و جرد کوشنر، داماد او اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار