مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

برنامه‌های آیینی و سنتی در موزه‌های استان اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برنامه‌های آیینی برای اجرا در موزه‌های استان در ایام عید نوروز تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز با اعلام این خبر افزود: جهت استقبال از میهمانان نوروزی برنامه‌های آیینی و سنتی استان برای اجرا در موزه‌ها تدارک دیده شده است.

وی در رابطه با خانه تکانی موزه‌ها بخصوص مجموعه شیخ صفی الدین در ایام عید گفت: محل ورودی شیخ صفی تا چینی خانه برای نمایش جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان طراحی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه نمای لباس‌های دوره صفوی تا پهلوی در موزه مردم شناسی به نمایش گذاشته می‌شود، اضافه کرد: این نمایشگاه باید به گونه‌ای باشد که با بازدید از آنجا اطلاعاتی از تمامی جاذبه‌های استان دریافت شود.

فلاحی با بیان اینکه فضاسازی مناسب مجموعه شیخ صفی الدین و راه اندازی موزه در جنت سرای مجموعه شیخ صفی در سال ۹۸ خواهد بود ادامه داد: در این نمایشگاه باید عظمت صفویه به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: برنامه‌های مختلف آیینی ویژه استقبال از نوروز و سفره هفت سین در موزه‌ها برای ایام عید نوروز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

راه اندازی موزه در جنت سرای مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.