لاریجانی در دیدار با سفیر جدید ترکیه در ایران:

یکی از ضایعات منطقه، حضور تروریست‌ها است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله مبارزه با تروریسم باید توسعه یابد، گفت: یکی از ضایعات منطقه حضور تروریست ها است که از یک کشور به کشور دیگر مهاجرت می کنند.

یکی از ضایعات منطقه، حضور تروریست‌ها استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر دیروز چهارشنبه، ۱۵ اسفندماه با دریا اورس سفیر جدید ترکیه در ایران دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار انتصاب دریا اورس به عنوان سفیر جدید ترکیه در ایران را تبریک گفت و افزود: روابط ایران و ترکیه در حوزه های مختلف به یکدیگر نزدیک بوده و می تواند فعال تر شده و توسعه یابد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه نگاه مردم ایران به ترکیه مثبت است، ادامه داد: این نگاه پس از همکاری هایی که بین ایران، ترکیه و روسیه در خصوص مسائل ترکیه صورت گرفته مثبت تر شده است و مذاکرات بین این سه کشور در موضوع سوریه به خوبی پیش رفته و اختلاف نظرها به راه حل می رسد که این موضوع می تواند مدل خوبی برای حل مسائل منطقه ای باشد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه مشترک ایران و ترکیه مبارزه با تروریسم است، اظهار کرد: مسئله مبارزه با تروریسم باید توسعه یابد چرا که یکی از ضایعات منطقه حضور تروریست ها است که جنس مهاجری داشته و از یک کشور به کشور دیگر مهاجرت می کنند.

لاریجانی با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی بین ایران و ترکیه باید افزایش یابد، افزود: مشکلاتی در حوزه بانکی بین دو کشور وجود دارد که این مشکلات باید رفع شود چرا که نتیجه این عدم تسهیل گری ها افزایش حجم قاچاق بین دو کشور است.

دریا اورس در این دیدار با بیان اینکه مذاکرات خوبی بین معاونت انتظامی وزارت کشور ایران و وزیر کشور ترکیه صورت گرفته است، گفت: نتیجه این مذاکرات این بوده که در مرز ایران و ترکیه عملیات مشترکی علیه پ. ک.ک باید انجام شود.

سفیر جدید ترکیه در ایران با تاکید بر اینکه قاچاق امنیت مرزی بین دو کشور را از بین می برد، تصریح کرد: هیات های عالیرتبه ایران و ترکیه با یکدیگر مذاکراتی داشته و درصدد ایجاد امنیت مرزی بین دو کشور هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۱:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
جناب آقای لاریجانی ترکیه که در فروش نفت با داعش همکاری میکرد و فرارگاه آنها در بزنگاهها بود فکر نمیکنید مناسب این حرکت مقابله با تروریست نیست
آخرین اخبار