وزیر نفت در اندیمشک:

نوک پیکان تحریم‌های آمریکا به سمت صنعت نفت است

وزیر نفت، نوک پیکان تحریم‌های آمریکا را به سمت صنعت نفت دانست و گفت: در گام اول دشمن به دنبال توقف صادرات نفت و در گام دوم به دنبال ممانعت از ورود پول حاصل از فروش نفت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،بیژن زنگنه وزیر نفت، پیش از ظهر امروز پنج شنبه در آئین آغاز عملیات عمرانی پتروشیمی دوم اندیمشک اظهار کرد: من معمولاً در این دوره به شهرستان‌ها نمی‌روم و با توجه به یک دین که اندیمشک از سال‌ها پیش به گردن ما دارد و یکی از پتروشیمی‌های مسیر در خط پلی‌اتیلن غرب در این شهرستان بود و فراموش شد با انگیزه جبران این تأخیر در عذاب بودم و با حضورم به دنبال جبران این تأخیر هستم.

وی با بیان اینکه بزرگترین هلدینگ خصوصی کشور، مسئولیت تکمیل پروژه را به عهده گرفته و این پروژه را انجام خواهد داد، افزود: در حوزه به کار گیری نیرو از جوانان منطقه و نیرو‌های با دانش استان و شهرستان استفاده شود.

وزیر نفت، نوک پیکان تحریم آمریکا را متوجه صنعت نفت دانست و عنوان کرد: دشمن در گام نخست به دنبال توقف فروش نفت ایران و در گام دوم ممانعت از دریافت پول حاصل از فروش نفت است.

وی، فشار‌ها بر صنعت نفت را بی‌سابقه نامید و تصریح کرد: هیچ‌گاه و در هیچ مقطعی فشار‌های خارجی بر وزارت نفت این‌گونه نبوده و کشور از این مقطع حساس با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و وحدت دولت و ملت، سربلند عبور خواهیم کرد.

زنگنه از اختصاص پنج میلیارد دلار در خوزستان برای مناطق نفت خیز و میادین نفتی در خوزستان خبر داد و افزود: یک و نیم میلیارد دلار دیگر در سایر مناطق کشور برای تولید و اشتغال در کشور در نظر گرفته شده است.

وی، اصل بر تأمین تجهیزات در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را از داخل کشور دانست و گفت: هدف تولید نفت و ایجاد اشتغال برای کشور از طریق در اولویت قرار دادن پیمانکاران داخلی و تولیدکنندگان قطعات در کشور است.

زنگنه با بیان اینکه ۹۵ درصد جمعیت کشور از گاز طبیعی مصرف می‌کند، عنوان کرد: بیش از نیاز کشور در سال آینده در اوج تحریم‌ها خوراک پتروشیمی تولید خواهیم کرد.

وزیر نفت با تاکید تداوم مسیر با توان و تدبیر برای توسعه کشور گفت: در ایلام، غرب و شرق کارون به دنبال توسعه هستیم و خدمات را برای سو استفاده دشمنان در حوزه نفت بیان نخواهیم کرد و با تدبیر، تمام توان، مقاومت ملت و دولت و رهنمود‌های رهبری مسیر توسعه صنعت نفت و صادرات نفت را ادامه می‌دهیم.

وی، آغاز پروژه‌های پتروشیمی در خط پلی‌اتیلن غرب را تحول و توسعه عظیم نامید و افزود: صد‌ها پتروشیمی پایین دست در غرب کشور ایجاد و این پتروشیمی‌های جدید یک قطب جدید در کشور را پس از تکمیل پتروشیمی‌های میان دستی در غرب کشور ایجاد خواهد کرد.

زنگنه گفت: قبل از پایان دولت سوزاندن گاز‌ها را مناطق نفت‌خیز خوزستان پایان می‌یابد و علاوه بر آثار زیست محیطی، سوزاندن گاز به لحاظ اقتصادی نیز همانند سوزاندن اسکناس است که امر سوزاندن گاز‌ها باید تا پایان دولت محقق شود.

وی افزود: این پروژه حدود سه سال به طول خواهد انجامید و یک خط جدید در پتروشیمی‌های اتیلن در کشور پدید خواهد آورد.

شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان افزون بر ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و پیش از این روند اجرایی در سفر وزیر صمت، پتروشیمی کیمیا اندیمشک آغاز شده است.

انتهای پیام / ا

تأمین تجهیزات در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از داخل کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.