توسعه صنعت ابریشم یکی از طرح‌های حمایتی دولت

وزیر جهاد کشاورزی از تمهیدات ویژه دولت برای حمایت از صنعت ابریشم در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جمع مرغداران و صنوبرکاران صومعه سرا گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از صنعت ابریشم در بخش‌های توتستان‌ها، آموزش و تولید نخ برنامه‌های ویژه‌ای پیش بینی کرده که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر نتایج خوبی حاصل شود.

وی، با بیان اینکه در حوزه تولیدات کشاورزی باید به صورت زنجیره‌ای عمل کرد، افزود: برای کمک به رفع مشکل مرغداران باید دست واسطه‌ها کوتاه و مرغداران محصولات خود را به طور مستقیم با ایجاد فروشگاه‌های مرغ عرضه و توزیع کنند.

وزیر جهاد کشاورزی، همچنین به پیگیری‌های ۵ ساله وزارت جهاد کشاورزی در خصوص پرورش و تولید چوب در گیلان اشاره کرد و گفت: زارعت چوب بسیار به صرفه است و منابع طبیعی باید از امروز برای حمایت از زراعت کاران چوب و صنوبرکاری بیشتر پیگیری و تلاش کند.

همچنین سید کاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اشاره به اینکه این شهرستان با ۱۸۷ واحد مرغداری در هر دوره ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تولید می‌کند، گفت:در ۱۰ هزار هکتار اززمین‌های این منطقه صنوبر و در ۲۸ هزار هکتار از شالیزار‌های صومعه سرا برنج کشت می‌شود.

وی، با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا قطب تولید مرغ، برنج و صنوبر است، خواستار توجه و حمایت بیشتر دولت در بخش کشاورزی در این شهرستان شد.

 

انتهای پیام/م.ع

حمایت از صنعت ابریشم در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.