در دیدار وزیر آموزش و پرورش؛

تاکید مراجع تقلید بر علم آموزی همراه با تزکیه در مدراس

حضرات آیات مکارم شیرازی،نوری همدانی و صافی گلپایگانی بر علم آموزی همراه با تزکیه در مدارس تاکید کردند.

تاکید مراجع تقلید بر علم آموزی همراه با تزکیه در مدراس به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی،نوری همدانی و صافی گلپایگانی در دیدار بطحایی وزیر آموزش و پرورش  بر علم آموزی همراه با عمل و تزکیه در مدارس تاکید کردند.

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار این نهاد بزرگ علمی را از مهمترین دستگاه‌های نظام اسلامی دانست و برمراقبت از ورود نفوذی‌ها در آن تاکید کرد.

این مرجع تقلید افزود: دانش آموزان به عنوان امانتی در دستان شما هستند و باید مراقب باشید که در افکار و اندیشه‌های نفوذی‌های منحرف جذب نشوند.

وی یادآور شد: همانگونه که در بیت مراجع قدیمی هم نفوذی‌ها حضور داشتند امروز هم تلاش می‌کنند تا افکار و اندیشه‌های فاسد خود را واردآموزش وپرورش کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تشکیل گروه‌های ویژه برای نظارت بر تالیف کتاب، جذب اساتید و اجرای برنامه‌ها را یکی از راهکار‌های مقابله با جریان نفوذی‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر این ۳ موضوع اصلاح و کنترل شود آموزش و پرورش هم از این خطر در امان خواهد ماند.

وی همچنین بر بهره گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه در نظام آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه با داشتن علما، مدرسان و پژوهشگران و طلاب فاضل می‌تواند در بخش زیادی به نظام آموزشی کمک کند.

آیت الله مکارم شیرازی آشنایی دانش آموزان با احکام و معارف دین را از عواملی عنوان کرد که می‌تواند آن‌ها را از بسیاری از انحراف‌ها نجات دهد.

وی یادآور شد: تلاش کنید برنامه‌های معارفی و دینی را در قالب اردو‌ها و مسابقات فرهنگی و ورزشی به دانش آموزان عرضه کنید.

آیت الله صافی گلپایگانی آموزش و پرورش را مهمترین دستگاه تربیتی کشور دانست و گفت: تفاوت تعلیم و تربیت در کشور، این است که هم دنیا و آخرت دانش آموزان را در بر می‌گیرد.

وی رسالت معلمان را مهم دانست و افزود: وظیفه بزرگی به دوش مربیان سپرده شده که مورد توجه حضرت ولی عصر (عج) است.

آیت الله صافی گلپایگانی توجه توامان به علم آموزی در کنار عمل و تزکیه را شایسته نظام آموزشی جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: اگر در آموزش و پرورش به این دو به طور جدی توجه شود می‌تواند رشد همه جانیه فرزندان این مرز و بوم را فراهم کند.

آیت الله نوری همدانی هم انسان سازی را از مهمترین و مشکل‌ترین کار‌ها دانست و گفت: این کار دشوار در کشور، برعهده آموزش و پرورش است.

وی توجه به تعلیم و تربیت اسلامی و جذب استادان متعهد و دلسوز را از ضرورت‌های نظام آموزش کشور برشمرد و افزود: در تدوین کتاب‌های آموزشی باید معیار‌ها و مبانی دینی به طور دقیق رعایت شود.

آیت الله نوری همدانی همچنین بکارگیری استادان توانمند با بینش اعتقادی و سیاسی قوی را از دیگر ضرورت‌های آموزش موثر دانست و خاطرنشان کرد: اگر این دستگاه آموزشی در جذب مربیان و معلمان متعهد مسامحه کند، قطعا نسل‌های آینده دچار خودباختگی و سستی در اعتقادات خواهد شد.

وی خطر وجود نفوذ را در آموزش و پرورش جدی دانست و تاکید کرد: عوامل نفوذ متاسفانه در نظام آموزش و پرورش تاثیرگذار خواهند بود که برای ریشه کنی نفوذ باید اراده و فکر واحدی در آموزش و پرورش حاکم شود.

انتهای پیام/ش

دیدار بطحایی با مراجع عظام تقلید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار