نهاد اطلاعاتی ملی کره جنوبی اعلام کرد به نظر می‌رسد تاسیسات غنی‌سازی هسته‌ای کره شمالی در یونگبیون همچنان فعال است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌ها روز پنجشنبه به نقل از نهاد اطلاعاتی ملی کره جنوبی اعلام کردند به نظر می‌رسد تاسیسات غنی سازی هسته‌ای کره شمالی در یونگبیون همچنان فعال است.

سو هون، رئیس نهاد اطلاعات ملی کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ این کشور گفت:" این موضوع روشن بود که تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم کره شمالی حتی پیش از نشست اخیر سران آمریکا و کره شمالی هم به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد. "

او گفت: نهاد اطلاعات ملی کره جنوبی متوجه جابجایی خودرو‌ها در تاسیسات تحقیقات موشکی سانیوم دونگ در کره شمالی شده است.

علاوه بر این، این نهاد اطلاعاتی به نشانه‌هایی پی برده است که از آن حکایت دارند که پیونگ یانگ سایت پرتاب موشک تونگ چانگ‌ ری را که سال گذشته شروع به تخریب آن کرده تا حدودی بازسازی کرده است.

چند اندیشکده آمریکایی و یونهاپ روز سه شنبه اعلام کردند عکس‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهند اقداماتی برای بازسازی ایستگاه پرتاب ماهواره سوهائه در تونگ چانگ‌ ری در حال انجام است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیداری که سال گذشته با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سنگاپور برگزار کرد قول داده بود این مرکز را نیز تخریب کند.

رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی سپتامبر سال گذشته در بیانیه‌ای مشترک در خصوص نتیجه سومین دیدار دو جانبه اشان اعلام کردند پیونگ یانگ قول داده است محل اندازه گیری برد موشک در تونگ چانگ ری را تعطیل و تاسیسات هسته‌ای خود در یونگیون را به طور کامل تخریب کند.

این گزارش‌ها چند روز پس از برگزاری دومین دیدار ترامپ و کیم در هانوی اعلام شدند. این دیدار بدون دستیابی به توافق یا اعلام بیانیه‌ای پایان یافت، زیرا طرف‌ها نتوانستند درباره میزان غیرهسته‌ای شدن کره شمالی و کاهش تحریم‌ها به رهبری آمریکا توافق کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار