نظارت استاندارد بر عرضه محصولات در روزهای پایانی سال

مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: در روز‌های پایانی سال و ایام نوروز ۹۸ نظارت ویژه‌ای توسط بازرسان این اداره کل بر بازار و جایگاه‌های عرضه سوخت انجام خواهد شد.

نظارت استاندارد بر عرضه محصولات در روزهای پایانی سالبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد کرمانشاه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نظارت در راستای صیانت از حقوق شهروندان و با اولویت تمرکز بر عرضه مواد غذایی، بهداشتی، شوینده ها، قطعات خودرو، ترازو‌های مورد استفاده در میادین میوه و تره بار و مراکز عرضه عمده و جزیی انجام می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده که نظارت بر عرضه جایگاه‌های سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) است و از همین رو یک هزار نازل در این جایگاه‌ها مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

نیازی بیان  کرد: نظارت بر وسایل شهربازی‌های موجود در استان و تائید استاندارد بودن آن‌ها دیگر برنامه‌ای است که حتما با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه  بیان کرد: برنامه‌های ویژه نظارتی از روز گذشته (۱۵ اسفند) در سراسر استان و با همکاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و اداره کل تعزیرات استان آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: ناظران اداره کل استاندارد، کیفیت کالا‌های عرضه شده در بازار را در ایام نوروز به دقت رصد کرده و چنانچه کالا‌های موجود در واحد‌های عرضه استان مغایر با شاخص‌های استاندارد باشد، اقدامات حقوقی لازم با تولید کنندگان و عرضه کنندگان این نوع کالا‌ها به عمل خواهد آمد.

نیازی تصریح کرد: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب می‌شود و مطابق قوانین با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه یادآوری کرد: محصولات تولید داخل مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته بندی کالا هستند و شهروندان می‌توانند با ارسال این کد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن را دریافت کنند.

وی یادآور شد: مصرف کنندگان و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده کالا‌هایی که پس از ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اعتبار آن‌ها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای ۲۴ ساعته ۱۵۱۷ و یا سایت اداره کل استاندارد استان به آدرس http://kermanshahstandard.ir (در بخش ارتباط با ما) در جریان قرار دهند تا با متخلفین مربوطه برخورد قانونی شود.

 

انتهای  پیام/ز

 

برنامه‌های ویژه نظارتی در سراسر استان کرمانشاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار