نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: امیدواریم وعده‌ها و برنامه‌های دولت محقق شود، ما نیز هر آنچه نیاز به بیان بود مطرح کردیم که امیدواریم رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به آغاز ماه رجب یعنی ماه دعا، نیایش و رابطه باخدا گفت: این دو ماه فرصتی است برای آماده شدن جهت ماه مهمانی خدا یعنی ماه رمضان لذا شایسته است که مسلمانان و شیعیان خود را برای مهمانی ماه خدا آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز نظام اسلامی حقی را که باید به خانواده‌های جانبازان و شهدا بدهد نداده، افزود: در کشور روسیه  خانواده‌های افرادی که در جنگ جهانی دوم شرکت کردند هنوز از نظام و حکومت آن‌ها بهره‌مند می‌شوند اما ما هنوز نتوانستیم در تراز جانبازان، آزادگان و ایثارگران قدم‌های شایسته‌ای برداریم.

امام جمعه رشت با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام درعملیات والفجر۱۰ گفت: صدام جنایتکار دید که مردم حلبچه به‌پاس حضور رزمندگان جلوی پای آن‌ها گاو و گوسفند خود را قربانی کردند، آنجا را بمباران کرد و با بمباران شیمیایی جان‌عزیزان ما را به‌صورت دردناکی گرفت اما این اتفاق دردناک، نیز مایه عزت و سرافرازی برای ایران اسلامی شد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به انتصاب به‌جای سید ابراهیم رئیسی به مقام ریاست قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری افزود: امیدواریم نشستن بر کرسی منصب قضا توسط کسی که سال‌ها دارای تجربه در دستگاه قضا بوده و بر آن تسلط دارد نویدبخش رخدادهای جدیدی در دستگاه قضا باشد چراکه می‌دانیم در دستگاه قضا عده‌ای روزنه‌هایی را بلدند که بی‌گمان پاک‌سازی‌هایی در دستگاه‌های قضا را لازم و ضروری کرده است.

وی با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به رسیدن حد عالی در دستگاه قضا فاصله‌های زیادی دیده می‌شود، گفت: باندهای بیرونی و داخلی، دور زدن‌ها را بلدند که باعث شده پرونده‌های به‌حق مردم طول بکشد ازاین‌رو علاوه بر لزوم پاک‌سازی، قضات ما باید در عین دقت سرعت را نیز رعایت کرده و از زد و بندها خود را دور کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به سفر اخیر رییس‌جمهور به گیلان اظهار داشت: امیدواریم وعده‌ها و برنامه‌های دولت محقق شود، ما نیز هر آنچه نیاز به بیان بود مطرح کردیم که امیدواریم رسیدگی شده و مطالبات به‌حق مردم پیگیری شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر لزوم اصلاح خود در تربیت نفس افزود: معلمان و مؤلفان و کسانی که در حوزه علوم تربیتی کتاب نوشته و مدارج علمی را در مراکز دانشگاهی سپری می‌کنند  به این مسئله توجه نداشته یا توجه اندکی دارند.

وی با بیان اینکه نویسندگان اسلامی و غیر اسلامی باید اولویت خود را اصلاح نفس مربیان و معلمان امور تربیتی جهت اصلاح نفس دیگران بدانند، تصریح کرد: امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه فرمودند «کسی که خود را پیشوای مردم و معلم انسان‌ها قرار می‌دهد، پیش از آنکه دیگران را تعلیم کند باید خودش را تربیت‌کرده و بیش از آنکه با گفتار دیگران را هدایت کند باید با رفتار و عمل دیگران را مورد هدایت و تربیت قرار دهد.

انتهای پیام/اص

خطبه های نماز جمعه رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.