وزیر آموزش و پرورش:

حل مشکلات آموزش و پرورش اولویت جامعه قرار گیرد/ مدرسه باید محل شادی باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر روزی به جایی رسیدیم که حل مشکلات و تأمین نیاز‌های آموزش و پرورش در اولویت باشد، به موفقیت خواهیم رسید.

حل مشکلات آموزش و پرورش اولویت جامعه قرار گیرد/ مدرسه باید محل شادی باشدبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، سید محمد بطحائی ظهر جمعه در نشست شورا‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر که در فرمانداری عسلویه برگزار شد، افزود: راه دستیابی به پیشرفت و کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه بیشتر به آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: نمی‌توان انتظار داشت در کوتاه‌مدت همه مشکلات حل شود، زیرا ظرفیت کشور اجازه نمی‌دهد در کوتاه مدت به این نقطه برسیم، اما باید مشکلات پیگیری شود تا آموزش و پرورش ما به نقطه‌ای که مد نظر است برسد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وقتی می‌بینم یک ساختمان اداری مجهز در شهری برپا و همه تجهیزات لازم برای کارکنان آن فراهم شده و در کنار آن یک مدرسه تخریبی وجود دارد، به این نکته می‌رسم که این شرایط با شعار‌ها و چیز‌هایی که می‌گوییم و می‌نویسیم فاصله دارد.

بطحایی افزود: هرچند دستیابی به وضعیت آرمانی در آموزش و پرورش در کوتاه‌مدت شدنی نیست، ولی در ۱۰ سال می‌توانیم به این سمت حرکت کنیم و به هدف برسیم.

وی مهمترین سیاست آموزش و پرورش را تبدیل مدرسه به محیط دوم زندگی و خانواده دانش‌آموز عنوان کرد و گفت: همه مسائلی که مدرسه را به یک پادگان تبدیل کرده است، باید برطرف شود که بخشی از این مسائل مربوط به محتوای درسی است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان، افزود: مدرسه باید محل شادی و نشاط باشد به شکلی که بچه‌ها به سختی از مدرسه بیرون بروند.

بطحایی با اشاره به اینکه این تغییرات باید از معلم آغاز شود، یادآور شد: باید معلم انگیزه لازم را داشته باشد و بتواند با تمام توان و انرژی خود کار کند.

وی همچنین با بیان اینکه اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در سال آینده سه برابر می‌شود، گفت: در سال ۹۷ اعتبارات عمرانی سه برابر سال ۹۶ بوده و سال آینده نیز اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش سه برابر امسال خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امسال ۱۱۲ درصد بودجه عمرانی آموزش و پرورش تا شهریور تخصیص یافت در حالی که این میزان در سال ۹۶ تا پایان سال ۶۳ درصد بوده است و این‌ها نشان می‌دهد که مسئولان به حل مشکلات آموزش و پرورش توجه دارند.

بطحایی با اشاره به اینکه عبور از جنگ اقتصادی دشمنان نیازمند همدلی و درکنارهم‌بودن است، ادامه داد: با وجود تهدید دشمنان سال آینده را سالی خوب پیش‌بینی می‌کنم البته به شرطی که همگی کنار هم باشیم.

طرح تعطیلات زمستانی در آموزش و پرورش پیاده شود

استاندار بوشهر نیز در این نشست، حل مشکلات آموزش و پرورش و کمک صنایع استان در این زمینه را خواستار شد.

عبدالکریم گراوند همچنین تعطیلات زمستانی را در توسعه گردشگری و بهبود فعالیت آموزش و پرورش موثر دانست و گفت: سنت‌شکنی هزینه دارد، ولی انتظار داریم وزیر آموزش و پرورش این کار را پیگیری کند و آغازگر اجرای طرح تعطیلات زمستانی شود.

فرهنگیان جنوب بوشهر حق منطقه مرزی نمی‌گیرند

نماینده مردم شهرستان‌های عسلویه، کنگان، جم و دیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: منطقه ما یک منطقه مرزی است، اما کارکنان آموزش و پرورش حق نوار مرزی را نمی‌گیرند و کمبود نیروی انسانی در این منطقه به خاطر همین موضوع است.

سکینه الماسی افزود: جنوب استان بوشهر در مسیر توسعه قرار گرفته است و نیاز به حمایت دارد.

وی با اشاره به اعتباراتی که برای توسعه آموزش و پرورش در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر صورت گرفته، بیان کرد: این میزان هزینه در حوزه آموزش و پرورش هم بیانگر اهمیتی است که برای مردم این منطقه قائل شده‌اند و هم نشانگر کمبود‌های بسیار زیادی است که در این حوزه وجود داشته است.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بر توسعه پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی در جنوب استان بوشهر تاکید کرد وادامه داد: نیاز داریم این پژوهش‌سرا‌ها افزایش یابند تا افرادی در آن‌ها تربیت شوند که بتوانند تغییر ایجاد کنند.

الماسی اختصاص سهمیه ویژه‌ای در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برای اهالی جنوب استان را خواستار شد و گفت: امیدواریم با این کار شاهد حل مشکلات نیروی انسانی باشیم.

وی همچنین جنوب استان بوشهر را محلی مناسب برای ایجاد قطب اردوگاهی کشور خواند و گفت: انتظار داریم کار‌های لازم برای توسعه مراکز رفاهی در این منطقه صورت گیرد.

تجلیل از صنایع حامی آموزش و پرورش

در نشست شورا‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، وزیر آموزش و پرورش از مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی‌ که در  مدرسه سازی در این شهرستان‌ها نقش داشته‌اند، تجلیل کرد.

به گفته ابراهیم یاسری دبیر شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس، در این شورا ١٢شرکت پتروشیمی عضو هستند و به همت اعضای  این شورا اکنون پنج مدرسه در عسلویه، سه مدرسه در جم و یک مدرسه در سیراف در حال ساخت است.

انتهای پیام/ک

مدرسه باید خانه دوم دانش آموزان باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.