افتتاح گلخانه و نمایشگاه گلهای زینتی و آپارتمانی در خمین

گلخانه و نمایشگاه گلهای زینتی و آپارتمانی در شهابیه خمین افتتاح شد.

.افتتاح گلخانه و نمایشگاه گلهای زینتی و آپارتمانی در خمینبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گلخانه و نمایشگاه گلهای زینتی و آپارتمانی در روستای شهابیه شهرستان خمین با حضور برخی مسئولین افتتاح شد.

هاشمی مسئول گلخانه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت:این گلخانه در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال احداث شده است.

روستای شهابیه قطب تولید گل‌های شاخه در شهرستان خمین است که جوانان این روستا بیشتر به این حرفه مشغول هستند.

جمعیت ۲ هزارو ۱۵۰ نفری روستای شهابیه بیشتر در حوزه تولید گل‌های شاخه بریده فعالیت می‌کنند و این روستا بیش از ۱۰۰ گلخانه دارد که ۳۰ درصد آن مکانیزه شده است.

گل‌های شاخه بریده این روستا از لحاظ تنوع و کیفیت به مراتب از گل محلات به عنوان قطب پرورش گل کشور بهتر است، اما به دلیل نبود برند، گل تولیدی این روستا به نام گل محلات به بازار تهران و اصفهان عرضه می‌شود.

ایجاد شهرک گلخانه‌ای و متمرکز شدن تولیدات در این روستا ضمن توسعه کشت گلخانه‌ای موجب خواهد شد تا گردشگران و تجار از وجود چنین ظرفیتی در روستا مطلع شده و رغبت بیشتری برای سفر به شهابیه پیدا کنند و در واقع این شهرک از مهمترین زیرساخت‌های توسعه گردشگری در روستا خواهد بود.

در حوزه کشاورزی نیز محصولاتی همچون گندم، جو، سبزیجات و ... در این روستا تولید می‌شود.

انتهای پیام /ج

بهره برداری از گلخانه و نمایشگاه گلهای زینتی و آپارتمانی در شهابیه خمین

.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.