تلاش شرکت برق نایین برای حفاظت از پرنده کمیاب و نادر "هوبَره" در نایین

مدیر امور برق شهرستان نایین گفت: با استفاده از سیم‌های رنگی و پوشش دار کردن ۸۰ درصد از سیم کابل‌های فشار قوی این شهرستان به جهت حفاظت غیرمستقیم از پرندگان و پرنده "هوبره" انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین پوربافرانی مدیر امور برق شهرستان نایین گفت: با توجه به اینکه شبکه‌های برق فشار قوی روکش آلومینیومی دارند و پرنده‌ها و هوبَره هنگام فرود و نشستن و با توجه به عدم توانایی کافی برای دیدن کابل برق ها، بر روی کابل‌های فشار قوی با کنسول و پایه‌های اتصال برخورده کرده که به موجب آن باعث برق گرفتگی پرنده و قطعی برق می‌شد، عملیات روکش دار کردن کابل‌های فشار قوی انجام شد.

وی با اشاره به گونه نادر پرنده هوبره در حیات وحش که در رده حساس، آسیب پذیر و در خطر انقراض قرار دارد افزود: حدود ۸۰ درصد از سیم‌های رابط بین پایه‌ها در شبکه فشار قوی شهرستان نائین روکش دار شده است.

پوربافرانی تاکید نمود: گروه انجمن پرنده شناسان آوای بوم با همکاری محیط زیست نایین و معاونت بهره برداری شبکه توزیع برق استان همچنین کمیته حمایت از پرندگان در طرحی جامع با استفاده از سیم‌های رنگی، کابل‌ها را نمایان‌تر کردند تا هوبره و دیگر پرندگان قدرت تشخیص آن‌ها را داشته و تا حد امکان به کابل‌های جریان دار برخورد نکنند.

پوربافرانی با اشاره به طبیعت پهناور شهرستان نایین به عنوان زیستگاه هوبره در ایران اظهار نمود: خوشبختانه برای حافظت پایدار از زیستگاه هوبره از سوی محیط زیست نایین اقدامات چشم گیری صورت گرفته و از سویی تمامی نهاد‌های مرتبط باید بسیج شوند تا آموزش‌های ویژه‌ای در این باره صورت بگیرد و تعاملات سازنده بین مردم و نهاد‌های مرتبط و جلب مشارکت عمومی در حفاظت پایدار از این گونه کمیاب نهادینه شود.

هوبره پرنده‌ای زیبا، باشکوه، محجوب، تک همسر و بسیار متعهد به زندگی زناشویی که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فرهنگ سازی، مقابله با شکار و قاچاق و مراقبت‌های غیر مستقیم می‌توان از انقراض آن جلوگیری کرد که با پیگیری و حمایت انجمن پرنده شناسان آوای بوم، کمیته حمایت از پرندگان، شبکه ملی برق ایران، شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان، معاونت بهره برداری شبکه توزیع برق استان و محیط زیست نایین راهکار لازم جهت حفاظت غیرمستقیم از پرنده هوبَره عملی شد.

 انتهای پیام/ف

حفاظت غیرمستقیم از پرندگان و پرنده "هوبره" انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار