اعلام محدودیت‌های ترافیکی نوروز ۹۸ در خوزستان

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروز ۹۸ در خوزستان از سوی رییس پلیس راه استان اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ رضا دولتشاهی، رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به افزایش حجم تردد در محور‌های مواصلاتی کشور و همچنین به منظور ارتقاء ضریب ایمنی و ایجاد کشش ترافیک گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور در محور‌های پرترافیک استان از روز شنبه ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود و تا پایان روز شنبه ۱۷ فروردین سال ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان و سایر نقاط کشور ممنوع است.

به گفته سرهنگ دولتشاهی، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در ۱۳ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در کلیه محور‌های برون شهری استان خوزستان ممنوع خواهد بود.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: در محور پلدختر – اندیمشک و بالعکس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز‌های ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال جاری و همچنین از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ فروردین سال ۱۳۹۸ ممنوع است.

وی در ادامه افزود: همچنین در محور گچساران – بهبهان و بالعکس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز‌های ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال جاری و از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ ممنوع است.

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار داشت: در محور ایذه – شهرکرد و بالعکس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز‌های ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز‌های ۴، ۸، ۹، ۱۲، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ ممنوع خواهد بود.

وی بیان کرد: تردد کلیه اتوبوس‌های کاروان راهیان نور از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا پایان روز ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ در محور ایذه – شهرکرد و بالعکس ممنوع بوده و مسیر اهواز - اندیمشک - خرم آباد - الیگودرز - اصفهان - شهرکرد به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

بنابر اعلام رییس پلیس راه خوزستان، حمل و نقل محمولات ترافیکی که از پیش پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه‌های اصلی برون شهری از ساعت ۷ صبح روز شنبه ۲۵ اسفند ۹۷ تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۵ فروردین ۹۸ و همچنین از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۸ فروردین ۹۸ تا ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸ ممنوع است.

وی اذعان داشت: صدور مجوز عبور برای خودرو‌های ترافیکی نیز از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه ممنوع است، اما در روز‌های و ۵ تا ۷ فروردین تنها برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی و با تشخیص مراجع صادر کننده، مجوز عبور محموله صادر می‌شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی همچنین در خصوص محدودیت‌های خودرو‌های ترانزیت حامل مواد سوختی بیان کرد: ورود و تردد کلیه خودرو‌های ترانزیت مواد سوختی از ساعت ۷ صبح روز شنبه ۲۵ اسفند ۹۷ تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۵ فروردین ۹۸ و همچنین از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۸ فروردین ۹۸ تا ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸ ممنوع است.

وی اظهار داشت: خودرو‌های مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۹۸ صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل‌های ایمن بین راهی خواهند بود.

دولتشاهی گفت: در تمامی محور‌های برون شهری که در ایام ذکر شده ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌گردد، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکر‌های حامل مواد سوختی (به غیر از تانکر‌های ترانزیتی) و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌گردد که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن‌ها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

انتهای پیام/گ

محدودیت‌های ترافیکی نوروز در خوزستان اعلام شد

برچسب ها: ترافیک ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.