امیدواریم بارش‌های اسفند و بهار سال آینده تاثیری در کاهش خشکسالی داشته باشد

معاون حفاظت و بهره برداری اداره آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: سال ۹۶ دچار کم آبی بی سابقه‌ای در کشور شدیم که در ۶۰ ساله گذشته بی سابقه بود، اما با وجود بارش‌های خوب امسال امیدواریم بارش‌های اسفند و بهار سال آینده تاثیری در کاهش خشکسالی داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره برداری اداره آب منطقه‌ای استان اصفهان اظهار کرد: آب آشامیدنی  شهرستان دهاقان از محل تصفیه خانه بابا شیخ علی تامین می‌شود که این تصفیه خانه ارتباط غیر مستقیم با حوزه زاینده رود دارد.

وی با اشاره به بارش بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلی‌متری سال زراعی گفت: سال ۹۶ دچار کم آبی بی سابقه‌ای در کشور شدیم که در ۶۰ ساله گذشته بی سابقه بود، اما با وجود بارش‌های خوب امسال امیدواریم بارش‌های اسفند و بهار سال آینده تاثیری در کاهش خشکسالی داشته باشد.

ساسانی با اشاره به بارش سنگین برف در ارتفاعات کوهرنگ خاطر نشان کرد: تاکنون به خاطر سرمای هوا برف‌ها آب نشده البته در فصل بهار با گرم‌تر شدن هوا امیدواریم مشکل کمبود آب را همچون سال‌های گذشته نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه حجم سد زاینده رود یکصد و ۵۳ متر مکعب است، افزود: انتظار می‌رود بارش‌های دوماه آینده منابع آب زیرزمینی تامین کند و دغدغه‌ای با آب کشاورزی نیز نداشته باشیم.

اداره آب منطقه‌ای شهرستان دهاقان به تازگی آغاز به کار کرده و حجت الله حاج حسنی به عنوان نخستین رییس این اداره در شهرستان معرفی شده است. 

 
انتهای پیام/م 
 

 حجم سد زاینده رود یکصد و ۵۳ متر مکعب است

برچسب ها: وزارت نیرو ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار