مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت کاغذ از بندی ۴۵۰ هزار تومان هم فراتر رفت

کامران شرفشاهی گفت:قیمت کاغذ از بندی ۴۵۰ هزار تومان هم فراتر رفت و این نوسانات قیمتی در بازار کاغذ همچنان ادامه دارد.

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه انتشارات کتاب جدیدی منتشر نکرده است، گفت: بسیاری از انتشاراتی‌های دیگر هم مانند انتشارات تجلی مهر فعلا کتابی به دلیل شرایطی که در بازار کتاب وجود دارد،  منتشر نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه قیمت کاغذ از بندی ۴۵۰ هزار تومان هم فراتر رفت،گفت: این نوسانات قیمتی در بازار کاغذ همچنان ادامه دارد. دیگر نمی‌توان گفت کاهش قیمت کاغذ به کنترل مسئولان بستگی دارد. در شرایط کنونی بهبود این وضعیت به انصاف دلالان و کسانی بستگی دارد که پشت پرده‌ قیمت کاغذ هستند و قیمت آن را افزایش می‌دهند.

شرفشاهی بیان کرد:زینک هم به مشکلات ناشران اضافه شده است وعده‌هایی دادند در خصوص اینکه قرار است زینک را به کشور وارد کنند پشت این مسئله هم مسائلی وجود دارد. ادامه روند کنونی باعث می‌شود کتاب‌های کمتری برای سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر شود به هرحال بسیاری  از ناشران رغبت خود را برای انتشار کتاب جدید از دست داده اند و طبیعی است با این افزایش بی رویه‌ قیمت کاغذ، ناشران مستاصل هستند و نمی‌دانند چه تصمیمی بگیرند و نمی‌دانند کتاب جدیدی منتشر کند یا نه. آن هم در شرایط کنونی که قدرت خرید مردم کاهش یافته است و اثری از حمایت‌های فرهنگی دیده نمی‌شود اگر هم حمایتی باشد فقط و فقط از ناشران نورچشمی و دولتی است.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به اینکه ناشران نه تنها از انتشار کتاب جدید بلکه از تجدید چاپ کتاب هایشان انصراف دادند و منتظر هستند ببینند در روز‌های آینده چه تغییر و تحولاتی در بازار نشر رخ می‌دهد، بیان کرد: طبیعتا ادامه‌ روند کنونی باعث می‌شود تعداد ناشران فعال کشور کاهش پیدا کند. در حال حاضر ناشران فعال کشور مشمول ناشران دولتی و ناشرانی می‌شود که به معنای واقعی دغدغه‌ فرهنگی ندارند ناشران باتوجه به مشکلاتی که گریبانگیر صنعت نشر است در حالت بلاتکلیفی و استیصال هستند شرایطی که روز به روز وخیم‌تر می‌شود این مسئله مانع از نشاط فرهنگی در ناشران می‌شود. امیدوارم سال آینده لااقل شاهد اوضاع بهتری در نشر باشیم هرچند تجربه‌ دهه‌های اخیر نشان داده  این اظهار امیدواری‌ها به خوشحالی بیشتر از امیدواری شباهت دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.