مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: بهترین نوع حمایت از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اجرای دقیق و سریع قوانین مربوط به این قشر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، غلامرضا یاوند عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان قزوین افزود: بسیاری از قوانین و مقررات این قشر به دلیل تعارضات و ابهامات، ابلاغ نشدن آیین نامه اجرایی و تخصیص نیافتن اعتبار در کشور اجرایی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد پست‌های مدیریتی و نصب تابلو‌های راهنمایی برای مشاوره ایثارگران و جانبازان از مهمترین اقدام دستگاه‌های اداری است.

این مسئول به مشکلات حوزه درمانی شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: مشکل اساسی ما دست به دست شدن متولی درمان است که باعث شده بین دستگاه‌ها و بنیاد شهید مکاتبات فراوانی صورت پذیرفته و موجب ناهماهنگی شود.

وی به مشکل اشتغال ۴۵ هزار نفر از فرزندان ایثارگران در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: مسئولان استان باید همواره ایثارگران توانمند را شناسایی کند و امورات را به آن‌ها بسپارند تا بتوانیم از ظرفیت آن‌ها با توجه به قوانین استفاده کنیم.

مشاور وزیر کشور به نصب تندیس شهدا تاکید کرد و گفت: خیلی از تندیس‌ها و تصاویر و طرح‌های که در حوزه شهدا تولید می‌شود مفهوم ندارد و این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یادواره شهدا جای مباحث سیاسی نیست و در این مراسم باید فرهنگ ایثار و شهادت ترویج شود تا همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی در فعالیت‌های فرهنگی ایثار و شهادت مشارکت کنند.

عباسی با یادآوری بند ج. ماده ۱۹۳ مبنی بر مناسب سازی اماکن و معابر عمومی اظهار داشت: طبق این قانون باید ظرف سه سال مناسب سازی اماکن و معابر عمومی پیگیری شود و اکنون با گذشت چندسال هنوز به نقطه مطلوبی نرسیده ایم.

وی همچنین گفت: سرویس بهداشتی مناسب، خرید از واحد‌های صنفی، اخبار ناشنوایان و برخورداری از امکانات اجتماعی و اقتصادی از مهمترین محور‌های مناسب سازی اماکن و معابر عمومی است.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور در ادامه سخنان خود به اجرای قوانین تاکید کرد و گفت: در قانون آمده که همه دستگاه‌های اداری مکلفند که یک نفر را مسئول پیگیری امورات ایثارگران و جانبازان کنند و برای وی پست و میزان اعتبار نیز لحاظ شود.

وی به تبین اهمیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و توضیح داد: این جلسه باید با هم افزایی فرهنگی در حوزه شهدا و ایثارگران همواره مورد تاکید استان‌ها قرار گیرد و از ارائه آمار و گزارشات بی کیفیت در این جلسات خودداری شود.

مشاور وزیر و مسئول امور ایثارگران یادآور شد: ۵۱ سیاست و برنامه کاربردی برای جانبازان و ایثارکران در کتابی با نام سند کاربردی جانبازان و ایثارگران تالیف شده است که باید در دسترس خانواده شهدا و جانبازان قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان قزوین

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.