اعزام ۵۰۰ نفر از زائران گیلانی به عتبات عالیات

مدیر حج زیارت گیلان از اعزام ۵۰۰ زائر به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان گفت: از ۲۷ اسفند امسال تا ۹ فروردین سال آینده ۵۰۰ نفر از زائران گیلانی عازم عتبات عالیات می‌شوند.

وی افزود: برای آموزش و آشنایی هرچه بیشتر زائران برای انجام فریضه‌های معنوی، همایش توجیهی در مصلی رشت برگزار شده است.

مدیر حج زیارت استان گیلان گفت: همایش توجیهی زائران نوروزی عتبات عالیات ۵۰۰ نفر از زائران نوروزی عتبات عالیات از ۱۳ کاروان شهر رشت حضور دارند.

حسن فعال افزود: در این همایش نکاتی به زائران گفته می‌شود تا باعث شود آن‌ها از سفر خود استفاده معنوی بیشتری ببرند و با توشه‌ای پربار‌تر از این سفر نورانی به کشور بازگردند.

وی گفت: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات لازم است قبل از ثبت نام نهایی در کاروان‌ها در فرصت زمانی مشخص شده به سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات مراجعه و کد رهگیری دریافت کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان، با بیان اینکه زائران عتبات عالیات بر اساس قرعه کشی اعزام می‌شوند، افزود: زمان و نتایج قرعه کشی در پایگاه اینترنتی عتبات اعلام خواهد شد.

حسن فعال، با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند به دو روش گروهی یک تا هفت نفره و ۳۵ نفره نسبت برای پیش ثبت نام عتبات عالیات اقدام کنند، افزود: داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ اعزام ضروری است.

وی با اشاره به اینکه آن دسته از متقاضیان تشرف که دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر زیارتی استان که از سازمان حج و زیارت مجوز فعالیت دارند پیش ثبت نام کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ دفتر خدمات زیارتی در استان فعال است.

 

انتهای پیام/م.ع

۵۰۰ نفر از زائران گیلانی عازم کربلای معلی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.