معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران:

رئیس جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به زودی معرفی می‌شود

ستاری گفت: رئیس جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران را ظرف چند ماه آینده معرفی می‌کنم.

رئیس جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به زودی معرفی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم و در جمع خبرنگاران درباره رئیس جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران بیان کرد: آقای ضرغام بازنشسته شدند و به همین دلیل از مسئولیت خود کنار رفت و به زودی برای این صندوق رئیس جدید انتخاب خواهد شد.

ستاری درباره صندوق‌های پژوهش و فناوری اظهار کرد:درحال حاضر اتفاقات خوبی در صندوق نوآوری شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری صورت گرفته است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: برای پیش برد برنامه‌های دانش بنیان بیش از هرچیزی به سرمایه گزاری احتیاج داریم و شرکت‌های دانش بنیان باید خود بتوانند ضمانت‌نامه های مختلف را دریافت کنند.

وی با اشاره به محیط اقتصادی کشور گفت: اقتصاد دانش بنیان با محیط سنتی مقابله می‌کند و می‌تواند محیط کسب و کار مناسب و توسعه اقتصاد را به همراه داشته باشد.

فضای دانش بنیان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد

ستاری درباره فضای دانش‌بنیان کشور گفت: این فضا احتیاج به سرمایه گزاری دارد و باید بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر را "در حوزه بورس و بیمه" توسعه دهیم و صندوق نوآوری و شکوفایی به دنبال ایجاد فضای مناسب برای اکوسیستم فناوری است؛ به کمک  برنامه‌های مختلف، زیر ساخت‌های مالی صندوق‌های پژوهش و فناوری توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تقویت می‌شوند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یاداوری کرد: مسؤولیت سنگینی بر دوش صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها گذاشته شده است چرا که آنها باید به طور مناسبی بتوانند سیاست‌های مختلف  را در داخل کشور جاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار