درختان سطح شهر سنندج سمپاشی بهاره می‌شوند

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: عملیات سمپاشی بهاره درختان به منظور کاهش پراکنش آفات نباتی و همچنین مبارزه با بیماری‌های گیاهی از ۲۰ اسفند جاری به مدت یک هفته در سطح شهر اجرا می‌شود.

درختان سطح شهر سنندج سمپاشی بهاره می‌شوند به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شرمین شریفی گفت: رشد و نمو گیاهان به ویژه درختان همواره تحت تاثیرعوامل محدود کننده‌ای همچون آفات قرار می‌گیرد و آفات و شته‌ها باعث ضعف عمومی و در نهایت خشکیدگی درختان می‌شود.

وی افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته و با آغاز فصل رویش درختان و احتمال شیوع شته و جلوگیری از طغیان بهاره آفات، عملیات سمپاشی انجام می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار و در زمان رشد شته و آفات درختان، سمپاشی به صورت بیولوژیک با استفاده از روغن سیتراپلاس که پایه ارگانیک داشته و برای شهروندان و محیط زیست هیچ گونه آسیبی نخواهد داشت، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات سمپاشی بهاره از ۲۰ اسفند ماه جاری و به مدت یک هفته توسط واحد‌های فضای سبز مناطق سه گانه شهرداری انجام خواهد شد،گفت: سمپاشی درختان باهدف کاهش پراکنش آفات نباتی و مبارزه با بیماری‌های گیاهی، کنترل عوامل خسارت زا و بهبود وضعیت شادابی درختان است.

شریفی افزود: عملیات سمپاشی از ساعت ۱۲ شب تا هفت صبح انجام می‌شود، لذا از شهروندان انتظار می‌رود، در زمان انجام عملیات سمپاشی از پارک کردن خودرو‌های خود در معابر و خیابان‌های اصلی سطح شهر خودداری کنند.

انتهای پیام/م

اجرای  عملیات سمپاشی بهاره از ۲۰ اسفند ماه جاری درسنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.