معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور:

‌واردات ۱۰۰ قلم کالا در قالب کالای همراه ملوان آزاد شد

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: واردات ۱۰۰ قلم کالا از جمله گوشی تلفن همراه و تب‌لت درقالب کالای همراه ملوان به کشور آزاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،عبدالله هندیانی معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر پدیده قاچاق را یکی از اصلی‌ترین عوامل ضربه زننده به نظام اقتصادی دانست و اظهار کرد: زیرساخت‌های مرزی به گونه‌ای تقویت می‌شود که میزان قاچاق به حداقل برسد.

وی از ساماندهی اسکله‌ها برای جلوگیری از قاچاق کالا خبر داد و بیان کرد: ۳۱ اسکله کشور در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا ساماندهی می‌شود.

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به پلاک کوبی دام‌ها در جابه‌جایی بیان کرد: دام‌ها در راستای مقابله با قاچاق، دارای پلاک هویتی می‌شوند به‌گونه‌ای که هیچ دامی حق جابه‌جایی بدون پلاک ندارد.

وی تاکید کرد: دامداران باید برای اخذ پلاک دام‌های خود اقدام کنند تا بدون هیچگونه محدودیتی جابه جایی دام‌ها انجام دهند.

هندیانی با بیان اینکه مشکل واردات یک‌هزار و ۳۰۹ قلم برطرف شده است گفت:واردات ۱۰۰ قلم کالا از جمله گوشی تلفن همراه و تب‌لت درقالب کالای همراه ملوان به کشور آزاد شد.

بوشهر بزرگترین فرصت برای رفع تحریم های کشور

عبدالله هندیانی افزود: در مقطعی کالا بصورت قاچاق وارد کشور می‌شد، ولی امروز باید راهکاری اندیشید تا از خروج کالا از کشور جلوگیری شود.
وی بیان کرد: اتفاق رخ داده که منجر به اختلاف قیمت ارز با کشور‌های همسایه شده باعث شده تا خروج برخی اقلام به خارج از کشور افزایش یابد.
هندیانی ادامه داد: این درحالی است که درگذشته تنها دغدغه واردات کالا‌های ممنوعه به کشور بود و در این ارتباط باید دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی و مرزبانی برای مقابله با ورود محموله‌ها توانمند می‌شدند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمان تاسیس ستاد همه دستگاه‌ها را به مبارزه با قاچاق کالا و ارز الزام کرد که این تکلیف مضاعفی را برای دستگاه‌های ذیربط در این حوزه ایجاد کرده است.

این مسئول اظهار کرد: در جنگ مالی مدرنی که برای کشور رخ داده قاچاق مهم‌ترین چالش آن است، زیرا نه تنها ضربه‌های اقتصادی مرتبط با این جنگ را تشدید بلکه مقابله با آن را سخت‌تر می‌کند.

هندیانی افزود: شرایط جنگ اقتصادی کشور نیازمند دفاع اقتصادی همه جانبه است و وقتی دشمنان ایران در اقدامی بی سابقه نفر به نفر خود را با شرکت‌های طرف کار ایران می‌فرستند تا همکاری‌های خود را با کشور قطع کنند در مقابل ما نیز باید بصورت نفر به نفر در برابر آن‌ها ایستادگی کنیم.

وی اظهار کرد: امروز وجود استان بوشهر برای حاکمیت ،بزرگترین فرصت در حوزه رفع تحریم‌هایی است که امروز کشور با آن مواجه است.

هندیانی بیان کرد: استان بوشهر ویژگی‌های خاصی دارد که این ویژگی‌ها باعث می‌شود تمرکز به حوزه‌های مختلف بسیار متفاوت شود.

وی یادآور شد: اکنون حوزه‌های گرانی اجناس و احساس روانی کمبود برخی اقلام را داریم که برای نمونه میزان واردات گوشت نسبت به سال گذشته افزایش دارد، ولی احساس روانی مردم برای گوشت تامین نشده است.

هندیانی گفت: علت این است که در حوزه‌های مختلف مجموعه‌های مدیریتی احساس وضعیت موجود را در خود نهادینه نکرده اند.

وی اظهار کرد: شاید سال ۹۸ دشمن برای جنگ اقتصادی شرایط متفاوتی را برای کشور ترسیم و مشکلات جدیدی ایجاد کند که این می‌طلبد مسئولان ذیربط هوشیارتر از گذشته باشند.

وی گفت: در این ارتباط باید رصد و دیده بانی، پیش بینی وقایع، تصویرسازی آینده وپیش بینی سناریو‌های مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.

وی، افزود: با آزاد شدن واردات این ۱۰۰ قلم کالا ظرفیت خوبی برای استان بوشهر ایجاد شده که فرصت خوبی برای ملوانان بوشهری تا از معافیت‌های ملوانی ۱۵۰ میلیون ریالی خود در هر سفر استفاده کنند.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور درشرایط تحریم است، این ظرفیتی برای استان بوشهر است تا کالا‌های مورد نیاز استان و حتی کشور را از همین طریق وارد کند.

 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.