دیدار بشار اسد با هیئت اعزامی چین در دمشق

معاون وزیر خارجه چین و هیئت همراه وی با رئیس‌جمهور سوریه در دمشق دیدار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، چن شیائو دونگ، معاون وزیر امور خارجه چین، و هیئت همراه وی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در دمشق دیدار کردند.

طی این نشست، دو طرف بر قوت و استحکام روابط تاریخی دو کشور و نیاز به تقویت هماهنگی و همکاری میان آن‌ها در سطوح مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و تکنولوژی تأکید کردند.

دیدار بشار اسد با هیئت اعزامی چین در دمشق

­

دیدار بشار اسد با هیئت اعزامی چین در دمشق

 اسد تاکید کرد که جنگ علیه سوریه شکل جدیدی به خود گرفته است و اساس آن را محاصره و جنگ اقتصادی تشکیل می‌دهد. او افزود: ابزاری سیاست بین‌المللی امروز تغییر کرده است. اختلافاتی که قبلاً از طریق گفتگو حل می‌شد به شیوه‌ای مختلف بر اساس بایکوت و فراخوانی سفیران، محاصره اقتصادی و به کارگیری تروریسم استوار است.

رئیس جمهور سوریه افزود: جنگ ضد تروریسم بخشی از جنگ گسترده در عرصه بین‌المللی است و تروریسم به منطقه جغرافیایی خاصی محدود نمی‌شود و مسافت‌های به هر اندازه که طولانی باشد مانعی در برابر گسترش تفکر افراطی نیست.

اسد در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: مبارزه با تروریسم فقط از طریق نظامی میسر نمی‌شود بلکه آنچه مهمتر است مبارزه فکری و ایدلوژیکی است. مبارزه با تروریسم در نهایت به راهکار سیاسی منتهی می‌شود و هر گونه گفتگو درباره راهکار سیاسی با توجه به گسترش تروریسم توهمی و نیرنگ است.

معاون وزیر امور خارجه چین نیز در این دیدار بر ایستادگی این کشور در کنار سوریه و آمادگی برای ارائه حمایت از دمشق تاکید کرد.

 فیصل المقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه، عماد مصطفی، سفیر سوریه در چین، شفیق دیوب، مدیر دفتر آسیا در وزارت خارجه سوریه و سفیر چین در دمشق در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار