بنا به گزارش واشنگتن اگزمینر، رئیس‌جمهور آمریکا در طرح بودجه ۲۰۲۰ اولویت‌های خود از جمله تقویت امنیت مرزی و مقابله با بحران مواد مخدر را دنبال خواهد کرد.

ترامپ اولویت‌های خود را در طرح بودجه ۲۰۲۰ پیگیری می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی آنکه دفتر بودجه کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز درخواست بودجه سال ۲۰۲۰ را تقدیم کنگره این کشور خواهد کرد و در آن خواهان ۲.۷ تریلیون دلار کاهش مخارج  خواهد شد، پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزمینر در گزارشی در این خصوص اعلام کرد برنامه بودجه ترامپ در واقع دربرگیرنده برخی اولویت‌های او از جمله تقویت امنیت مرزی برای رسیدگی به شرایط مرز‌های این کشور با مکزیک و مقابله با بحران مواد مخدر است.

رئیس دفتر مدیریت و بودجه در بیانیه‌ای اعلام کرد در دو سال گذشته رئیس جمهور و دولت او، اولویت خود را بر جلوگیری از هزینه‌های بی حساب قرار داده است. این بودجه طی ۱۵ سال به تعادل خواهد رسید و به هزینه‌های بسیاری پایان داده و رفاه نسل‌های آینده را تضمین خواهد کرد.

بنا به گزارش واشنگتن گزمینر، بدهی ملی آمریکا در حال حاضر حدود ۲۲ تریلیون دلار است که رکورد بی سابقه‌ای است و ۲ تریلیون دلار بالاتر از زمانی است که ترامپ در سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده گرفته است. با این حال، بنا به گفته این مقام دولتی، بودجه ترامپ به دنبال کاهش ۵ درصدی در هزینه‌های غیردفاعی است. از دیگر پیشنهادات ترامپ در بودجه ۲۰۲۰ درخواست اجرای پروژه‌های است که نشان خواهد داد این بودجه تا سال ۲۰۳۴ به تعادل خواهد رسید.

همچنین در طرح بودجه ترامپ موضوع تقویت امنیت مرزی و بحران مهاجران غیرقانونی در مرز‌های جنوبی این کشور در اولویت قرار دارد. علی‌رغم مخالفت جدی دموکرات‌ها با درخواست قبلی ترامپ درباره بودجه دیوار مرزی، که منجر به تعطیلی ۳۵ روزه دولت فدرال شد، این بار ترامپ به دنبال درخواست ۸.۶ میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی است. پیش از این نانسی پلوسی، رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان و چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا هشدار دادند که پیگیری بودجه بیشتر برای دیوار مرزی در طرح پیشنهادی بودجه ۲۰۲۰ تنها منجر به تعطیلی مجدد دولت خواهد شد. همچنین ترامپ در طرح بودجه خود خواهان افزایش نیروی کار در بخش حفاظت مرزی و گمرکی و نیز تغییرات سیاسی برای پایان دادن به پناهندگی در برخی شهر‌ها خواهد شد.

بنا به گزارش واشنگتن اگزمینر، از اولویت‌های کلیدی بودجه ۲۰۲۰ ترامپ مبارزه با گسترش مواد مخدر عنوان شده است. در این طرح بودجه همچنین خواستار ایجاد جایگاه‌های جدید برای ارائه خدمات به مردم آمریکا به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای مدرن سازی دولت فدرال شد. همچنین طرح بودجه جدید ترامپ کالج‌ها و دانشگاه‌ها را ملزم به پذیرش بخشی از مسئولیت مالی مربوط به وام‌های دانشجویی فدرال می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا قرار است دوشنبه صبح درخواست بودجه سال ۲۰۲۰ را تقدیم کنگره این کشور کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار