تولید قطعه سنگین سانتریفیوژ دکل‌های بتنی در تبریز

قطعه سنگین سانتریفیوژ دکل‌های بتنی در تبریز تولید شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نواده اباذر مدیرعامل شرکت پیمانکاری وزارت نیرو در شمال غرب کشور در جمع خبرنگاران گفت: سنگین‌ترین قطعه سانتریفیوژ دکل‌های تک پایه خود ایستای بتنی به همت مهندسان و متخصصان تبریزی تولید شد.

مدیرعامل شرکت پیمانکاری وزارت نیرو در شمال غرب کشور گفت: این طرح برای نخستین بار در خاورمیانه برای خطوط فوق سنگین ۴۰۰ کیلوولت انتقال نیروی برق کشور اجرا و ۱۰۰ درصد کار‌های طراحی و ساخت این قطعه به همت متخصصان داخلی در مدت ۶ ماه انجام شد.

وی استحکام مکانیکی بسیار بالا، ایجاد آلایندگی کمتر زیست محیطی، کاهش اشغال زمین در پای برج و حریم خط انتقال، ایجاد امنیت خاطر از بابت نبود امکان سرقت قطعات و امکان صعود و بهره برداری راحت‌تر را از جمله مزایای استفاده از برج‌های تک پایه بتنی اعلام کرد.

 تولید انبوه دکل‌های خودایستای بتنی ۴۰۰ کیلوولت انتقال نیروی برق از هفته آینده در تبریز آغاز می‌شود.

سازه‌های تک پایه خود ایستا از بتن مسلح با مقطع گرد تو خالی است که به صورت گریز از مرکز در قالب‌های فولادی با سطح جانبی کاملا صاف و در قطعاتی با طول‌های ۶، ۹ و ۱۲ متر تولید و برای کاهش وزن قسمت‌های فوقانی سازه، از کراس آرم‌های فولادی با روکش گالوانیزه گرم استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

قطعه سنگین سانتریفیوژ دکل‌های بتنی در تبریز تولید شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار