اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۰ بقعه آذربایجان شرقی

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: همزمان با ایام نوروزی طرح آرامش بهاری در ۵۰ بقعه و امامزاده استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فاضلی نسب معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: طرح آرامش بهاری همانند سال گذشته از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین اجرا می‌شود و بقاع و امامزاده‌های استان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

وی یادآوری کرد: از ۲ ماه پیش کار نظافت محیط داخلی و خارجی امامزادگان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آغاز شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: در طرح آرامش بهاری برنامه‌هایی مانند برپایی خیمه‌های معرفت شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، تبلیغ چند رسانه و فروش و عرضه محصولات فرهنگی برگزار می‌شود.

فاضلی نسب با بیان اینکه این برنامه‌ها براساس سطح بندی امامزادگان در ۳ سطح اجرا می‌شود، ادامه داد: در ۲ سطح اول غرفه‌هایی با حضور روحانیان اعزامی از استان قم برپا می‌شود و در سطح آخر تنها میزبان و پذیرای زائران خواهیم شد.

وی گفت: در اجرای این طرح ۱۵ مبلغ اعزامی از استان قم و ۳۰ مبلغ بومی برنامه‌های مختلف فرهنگی مانند برپایی نماز‌های جماعت و تحویل سال نو در امامزادگان شاخص اجرا می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۸۲ امامزاده و مسجد در سطح استان نیز به صورت شبانه روزی در ایام نوروز آماده خدمت رسانی به مسافران و پذیرایی از آن‌ها است.

فاضلی نسب افزود: مسافران و میهمانان نوروزی در صورت وجود هر نوع مشکلی در بقاع و امامزادگان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۲۵۲۹ داخلی ۳۱۹۰ انتقادات و پیشنهاد‌های خود را برای رسیدگی اعلام کنند.

آذربایجان شرقی دارای بیش از ۱۰۰ امامزاده و ۲۰ هزار رقبه است.

 

انتهای پیام/ش

طرح آرامش بهاری در ۵۰ بقعه آذربایجان شرقی اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.