افزایش ۶ درصدی میانگین بارش‌های خراسان جنوبی

میانگین بارش‌های خراسان جنوبی از ابتدای سال زراعی تاکنون نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۶ درصد افزایش دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نخعی سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بر اثر بارش‌های خوبی که از ابتدای سال زراعی تاکنون در استان باریده است میانگین بارش‌های استان بر اساس گزارش مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت به طور میانگین ۷۵ میلیمتر باران در استان باریده است، افزود: میانگین بلند مدت استان امسال ۷۱ میلیمتر است که این رقم سال گذشته حدود ۱۳ میلیمتر بوده است.

نخعی با بیان اینکه بیشترین مقدار بارش‌ها از ابتدای سال زراعی تاکنون در شهرستان قاین با ۱۵۷.۵ میلیمتر ثبت شده است، گفت: میانگین بارش سال گذشته قاین در این مدت ۳۲ میلیمتر و در بلند مدت ۱۲۱ میلیمتر بوده که بارش‌های امسال نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان با بیان اینکه شهرستان زیرکوه نیز با ۱۴۰ میلیمتر باران دومین شهرستان پر بارش استان است، افزود: سال گذشته در این شهرستان به طور میانگین حدود ۳۱ میلیمتر و در بلند مدت ۱۰۰ میلیمتر باران ثبت شده که امسال نسبت به میانگین بلند مدت ۳۹ درصد افزایش دارد.

وی شهرستان بیرجند را سومین شهرستان پر بارش امسال بر اساس گزارش مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون در این شهرستان ۱۳۲ میلیمتر باران باریده که سال گذشته در همین مدت ۱۶ میلیمتر و در بلند مدت ۱۰۰ میلیمتر باران ثبت شد که نسبت به میانگین بلند مدت از افزایش ۳۲ درصدی برخوردار است.

نخعی کمترین سهم بارش‌ها را مربوط به شهرستان نهبندان با بارش ۵۲ میلیمتر دانست و افزود: سال گذشته در این شهرستان حدود ۱۰ میلیمتر و در بلند مدت ۵۶.۵ میلیمتر باران باریده که امسال نسبت به میانگین بلند مدت ۷ درصد کاهش بارندگی دارد.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان بیشترین درصد کاهش بارندگی استان را در این مدت مربوط به بشرویه با کاهش ۱۴.۵ درصدی نسبت به میانگین بلند مدت این شهرستان بیان کرد و گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون در این شهرستان ۶۵ میلیمتر باران باریده که در بلند مدت بیش از ۷۶ میلیمتر بوده است و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۱۴.۵ درصد کاهش دارد.

انتهای پیام/غ

قاین دارای بیشترین بارندگی در سال زراعی جاری

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.