نظارت تیم های بازرسی برای مقابله با گرانفروشی در سطح شهر اصفهان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت:گشت‌های مشترک در سطح شهر برای مقابله با گران‌فروشی به صورت محسوس در حال نظارت و تردد هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضا صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان اظهار داشت: تعداد زیادی از واحد صنفی به علت گران فروشی تعطیل شده‌اند و گشت‌های مشترک در سطح شهر برای مقابله با گران‌فروشی به صورت محسوس در حال نظارت و تردد هستند.

وی درباره برخورد با متخلفان افزود: در حد توان تیم‌های بازرسی با تخلفات برخورد می‌شود، اما به علت گستردگی حجم بازار باید مردم در امر نظارت و بازرسی و مقابله با تخلفات مشارکت داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با بیان اینکه طبق قانون همه اجناس باید درج قیمت داشته باشند، گفت: وجود اتیکت قیمت در همه استان‌ها اجرا می‌شود و اگر رعایت نشود، تحت عنوان عدم درج قیمت با واحد متخلف برخورد می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: اقلامی بیشتر در اولویت هستند که در زندگی عیدانه مردم نقش پررنگ‌تری دارند، مانند پوشاک، آجیل و تور‌های مسافرتی و ... که حتی اگر گزارش تخلفی هم در ایام عید مرتبط با این موارد به دست ما برسد آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

صالحی در خصوص میزان قیمت‌ها یادآور شد: قیمت‌ها به صورت مصوب، ارشادی و متعارف است که قیمت مصوب در همه جا مانند قیمت بنزین مشخص است و قیمت ارشادی بسته به سود عمده و خرده فروشی می‌تواند با درصدی اضافه همراه باشد، قیمت‌های متعارف نه ارشادی است و نه مصوب، برای نمونه میزان دریافتی تعمیر ماشین متغیر و متعارف است. 
 
انتهای پیام/م 
 

مقابله محسوس با گران فروشی‌ها در بازار نوروزی

برچسب ها: تعزیرات ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.