تخفیف ۴۰ درصد مراکز اقامتی قزوین در نوروز

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: مراکز اقامتی استان با تخفیف ۴۰ درصدی میزبان مسافرین نوروزی خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خزائلی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در جمع خبرنگاران گفت: مراکز اقامتی در ایام نوروز با تخفیف ۴۰ درصدی خدمات می‌دهند تا زمینه اقامت بیشتر شود.

خزائلی افزود: ظرفیت اقامتی استان به صورت رسمی ۲ هزار تخت است که با هماهنگی آموزش و پرورش این میزان ظرفیت به ۲۰ هزارنفر اضافه شده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ بنای تاریخی برای بازدید گردشگران آماده شده است، گفت:: در بافت تاریخی شهر قزوین محوریت بازدید بر سه بنای ارزشمند تاریخی مسجد جامع، دولتخانه صفوی و مجموعه سعدالسلطنه خواهد بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت:: استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر هم پیش بینی شده است.

وی گفت: با همکاری صدا و سیما چند برنامه شامل مسابقه ملی و استانی، فیلم، عکس پیش بینی شده که با اطلاع رسانی فرکانس رادیو قزوین زمینه آشنایی بیشتر با مراکز تاریخی و دیدنی و آداب و رسوم این استان فراهم شده است.

خزائلی تصریح کرد: شماره تلفن ۰۹۶۲۹ تمام اطلاعات گردشگران را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

وی با اشاره به آماده شدن ۶۰ سایت تاریخی در استان گفت: دسترسی به اطلاعات آن‌ها ممکن شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه از فعال شدن ۲۶ مجتمع بین راهی در ایام نوروز خبر داد.

خزائلی اضافه کرد: در این ایام تلاش می‌ک شود فضا را برای پیاده گردی مسافران و گردشگران نوروزی مهیا شود که در این زمینه طرح هم رکابی با دوچرخه در شهر اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: استفاده از پارکینگ‌های حاشیه بافت تاریخی، بهره گیری از راهنمایان گردشگری به عنوان پیشانی میهمان نوازی استان و آماده شدن بنا‌های تاریخی برای بازدید از دیگر اقدامات انجام شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت:: همچنین نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره نوروزی نیز برگزار می‌شود.

خزائلی بیان کرد: بازدید از محوطه‌های تاریخی در ایام نوروز برای مردم رایگان شده و فقط برای دیدن موزه‌ها نیازمند تهیه بلیت است.

وی گفت: تهیه بلیت برای دانشجویان و برخی گروه‌ها تا ۵۰ درصد تخفیف پیش بینی شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، جشنواره نوروزی، چاپ نقشه‌های گردشگری و مناطق دیدنی، توزیع بسته‌های فرهنگی و اقلام گردشگری، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و بازارچه‌های محلی، پیش بینی راهنمای گردشگری و تجهیز مجتمع‌های بین راهی و هتل‌ها و اقامت گاه‌ها از دیگر کار‌های انجام شده است.

انتهای پیام/ک

آماده شدن ۶۰ سایت تاریخی در استان قزوین

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.