اتحادیه اروپا ایمنی هواپیما‌های بوئینگ را بررسی می‌کند

پس از سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری اتیوپی، آژانس ایمنی حمل‌ونقل هوایی اتحادیه اروپا ایمنی هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ را بررسی خواهد کرد.

آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا ایمنی هواپیما‌های بوئینگ را بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پس از سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری اتیوپی، انریکو بریویو، سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا خطرات پرواز با هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ را بررسی خواهد کرد.

بریویو اظهار داشت: «مقامات ما با مدیریت آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا در تماس هستند و ما می‌دانیم که کارشناسان این آژانس با مقامات مربوط به تحقیقات از جمله اداره هوانوردی فدرال آمریکا ارتباط نزدیکی دارند. ما آماده هرگونه کمک در موارد لزوم هستیم. آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا بر اساس اطلاعات دریافت شده خطرات را ارزیابی خواهد کرد».

این بیانیه بعد از آن صادر می‌شود که خطوط هوایی اتیوپی اعلام کرد پس از حادثه مرگبار سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸، این کشور برای احتیاط، پرواز‌های این نوع از هواپیما‌ها را متوقف کرده است. پس از اتیوپی مقامات چینی نیز اعلام کردند استفاده از این نوع هواپیما را در خطوط هوایی خود تعلیق کرده‌اند.

یک فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس-۸ (Boeing ۷۳۷ max-۸) روز یکشنبه (۱۹ اسفند) دقایقی پس از برخاستن از باند فرودگاه آدیس‌آبابا در اتیوپی سقوط کرد و تمام سرنشینان آن جان باختند. در پی سقوط مرگبار این هواپیما که عازم کنیا بود ۱۵۷ مسافر و خدمه آن که از ۳۳ ملیت مختلف بودند همگی کشته شدند.

سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس در اتیوپی دومین سقوط مرگبار این نوع هواپیما طی پنج ماه گذشته بود. این هواپیما از همان مدلی بود که چند ماه پیش در ۷ آبان ۱۳۹۷ در اندونزی سقوط کرد و همه ۱۸۹ مسافر آن کشته شدند. در آن زمان، مقامات اندونزی اعلام کردند که تمام هواپیما‌های بوئینگ مدل مکس ۷۳۷ را بازبینی می‌کنند.

سقوط این دو هواپیما بسیاری دیگر از شرکت‌های هواپیمایی جهان از جمله خطوط هوایی آرژانتین، لهستان و ایسلند که از این مدل هواپیما در پرواز‌های خود استفاده می‌کنند را نیز نگران کرده است؛ چرا که در هر دو سانحه، هواپیمای مذکور تنها دقایقی پس از برخاستن از باند فرودگاه ناگهان با دماغه سقوط کرد و هیچ یک از سرنشینان جان سالم به در نبردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیما ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار