واردات ۷۰ هزار تن شکر خام از طریق بندر امام خمینی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور از وارادات ۷۰ هزار تن شکر خام از طریق بندر امام خمینی طی روز‌های اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور گفت: در چند روز اخیر ۷۰ هزار تن شکر خام از طریق بندر امام خمینی وارد شده که تا کنون ۲۸ هزار تن از بار کشتی تخلیه شده و این روند ادامه دارد و یک کشتی با ۶۰ هزار تن شکر خام نیز در راه است که تا قبل از پایان سال از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.

وی افزود: ۱۰ هزار تن از شکر خام وارداتی به کارخانه قند دزفول و ۱۰ هزار تن نیز به شرکت توسعه نیشکر برای تصفیه و عرضه به بازار داده شده است و شکر‌هایی که اخیرا وارد شده به حدود ۱۰ استان صادر می‌شود و سهم شکر مورد نیاز خوزستان نیز از همین محل تامین می‌شود.

امیری زاده عنوان کرد: گرانی شکر ناشی از کمبود شکر نیست، با این حال شرکت بازرگانی دولتی در تامین کالا‌های اساسی به صورت جدی ورود کرده است.

رضا سعیدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان بیان داشت: ۲ پرونده در زمینه تخلف شرکت‌های تولید شکر تشکیل شد که مبلغ تخلف در یکی از این پرونده‌ها ۹۰۰ میلیارد ریال و دیگری ۶۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: پرونده این تخلفات روز گذشته توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان (صمت) ارائه شده و در حال بررسی است که هنوز رای نهایی درباره آن‌ها صادر نشده است.

علی محمد رحمانی، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز گفت: میزان تقاضا کمی بیش از عرضه بوده، از سوی دیگر خشکسالی و کاهش تولید داشتیم، همچنین جَو روانی ایجاد شده در میان مردم باعث احتکار خانگی شده بود.

وی افزود: مردم بیش از نیاز خود شکر خریداری می‌کنند؛ علاوه بر این جوسازی‌های دلالان و سوءاستفاده کنندگان در سطح بازار دست به دست هم دادند تا بازار شکر از حالت آرامش خارج شود.
رحمانی عنوان کرد: در حال حاضر بازار تشنه شکر است و متقاضیان زیادی برای این کالا وجود دارند، بنابراین اگر این شرکت تولیدات قبلی خود را در انبار نگهداری و به بازار عرضه نکند، در واقع آن را احتکار کرده است و دلال‌های شکر باید شناسایی شوند، اما هنوز نتوانسته ایم کسی را به عنوان دلال شناسایی کنیم که در این زمینه رسانه‌ها و مردم می‌توانند کمک کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در بخش تولید شکر حدود یک هزار میلیارد ریال پرونده احتکار تشکیل و به تعزیرات ارجاع شده که در حال رسیدگی است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی افزود: از مردم درخواست داریم دست به «احتکار خانگی» نزنند و به اندازه نیاز خود خرید کنند و از بابت شکر نگرانی نداشته باشند، زیرا خرید بیش از نیاز است، که بازار شکر را با کمبود کاذب روبرو می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: قیمت مصوب شکر در مغازه‌ها ۳۴ هزار تا ۳۵ هزار ریال است و فروش بیش از قیمت گرانفروشی و تخلف به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.