مقام سابق آمریکا: برنامه شنود مکالمات شهروندان صرفا به منظور کاهش هزینه‌ها پایان یافته است

یک مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد این شورا برنامه جمع آوری اطلاعات از طریق شنود مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی را به خاطر کاهش هزینه‌ها و نه نگرانی درباره نقض حریم خصوصی افراد پایان داده است.

مقام سابق آمریکا: برنامه شنود مکالمات شهروندان صرفا به منظور کاهش هزینه‌ها پایان یافته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد این شورا برنامه جمع آوری اطلاعات از طریق شنود مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی را به خاطر کاهش هزینه‌ها و نه نگرانی درباره نقض حریم خصوصی افراد پایان داده و این در حالی است که دسترسی به این اطلاعات از شیوه‌های دیگر همچنان انجام می‌شود.

ویلیام بینی که سال ۲۰۰۱ به عنوان مدیر فنی بخش ارزیابی‌های نظامی و ژئوپلیتیک جهان در شورای امنیت ملی آمریکا بازنشسته شد در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: "آن‌ها تاکنون هر آنچه که می‌خواستند را از طریق شنود مکالمات یا دیگر برنامه‌های جمع آوری اطلاعات به دست آورده اند."

روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته به نقل از لوک موری، مشاور امور امنیتی کوین مک کارتی، رئیس اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد شورای امنیت ملی سیستم تجزیه تحلیل مکالمات داخلی و پیامک‌های شهروندان آمریکایی را خاموش کرده است. این اقدام برنامه‌ای را که سالهاست درباره نقض حریم خصوصی افراد جنجال به پا کرده است پایان داد، اما ویلیام بینی می‌گوید هدف اصلی از چنین اقدامی نگرانی درباره حفظ حریم خصوصی افراد نبوده بلکه به منظور کاهش هزینه‌ها چنین تصمیمی گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دولت جرج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا برنامه شنود مکالمات تلفنی توسط شورای امنیت ملی را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با گروه القاعده پس از حملات یازده سپتامبر در آمریکا آغاز کرد. این برنامه بیش از یازده سال بدون اطلاع شهروندان آمریکایی اجرا می‌شد تا اینکه ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا سال ۲۰۱۳ از این ماجرا پرده برداشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار