حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری در ششمین اجلاسیه خبرگان:

بیشترین تلاش دشمن هدایت شبکه‌های اجتماعی است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان گفت: بیشترین تلاش دشمن مدیریت فضای مجازی و هدایت شبکه‌های اجتماعی است.

بیشترین تلاش دشمن، مدیریت فضای مجازی و هدایت شبکه‌های اجتماعی است/ هیچکس در کشور با اصل رسانه‌های مجازی مخالف نیستبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان با تبریک آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: چهل سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی گذشت. با الطاف خفیه و جلیه الهی، نهالی که چهل سال پیش توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی غرس و با خون پاک شهیدان آبیاری گردید هم اینک به درختی تنومند و ریشه دار تبدیل شده است و پنجمین دهه خود را با اقتدار و استحکام بیشتر آغاز می‌کند.

وی افزود: امروز دشمنان به خوبی دریافته اند که این نظام مستحکم و مردمی با کودتا و جنگ نظامی از بین نمی‌رود و از این رو بر دو محور اقتصاد و فرهنگ متمرکز شده اند و در محور فرهنگ هم بیشترین تلاش دشمن، مدیریت فضای مجازی و هدایت شبکه‌های اجتماعی است؛ شبکه‌هایی که با همه توان و با بیشترین قدرت کیان و موجودیت ایران و اسلام را نشانه گرفته اند؛ ولی با کمال تاسف از مسئولان امر و دولتمردان ذی ربط چیزی جز انفعال و عدم تدبیر و نبود عزم و گاه کارشکنی در مقابله با این جنگ همه جانبه دیده نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمنان دین و فرهنگ نعره زنان و رجز خوانان، در حال تازیدن به همه هستی این مردمند، ولی دولتمرد ما به این افتخار می‌کند که دستش هرگز روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت و یا این شعار تبلیغاتی و احساسی و بی پایه را سر می‌دهد که در این کشور هستند کسانی که با علم و پیشرفت و فناوری مخالفند.

حجت‌الاسلام کلانتری با اشاره به اهمیت فضای مجازی بیان داشت: هیچ کس در این کشور با اصل رسانه‌های مجازی مخالف نیست و احدی منکر خدمات و فواید این رسانه‌ها نیست.

وی ادامه داد: آن چه مورد مخالفت شدید متدینان، خانواده‌های شهدا و در رأس همه مراجع عظام است، ولنگاری و سپردن مدیریت این فضا به دشمنان است؛ و آن چه مورد سؤال جدی است آن است که چرا دولت و به خصوص وزارت ارتباطات در این همه سال اهتمام جدی به راه اندازی پیام رسان‌های بومی نداشته است؟

حجت‌الاسلام کلانتری تصریح کرد: چرا دولتمردانی که سوگند خورده اند حافظ دین و نگهبان ارزش‌های الهی باشند، در این مورد کاری نمی‌کنند؟ آیا آثار مخرب و خانمان برانداز این فضا را نمی‌بینند؟

وی ادامه داد: آیا ورود فرهنگ منحط غرب به درون خانواده ها، افزایش آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و موارد مشابه، چیز کمی است؟ آیا انتشار محتوا‌های الحادی و اهانت و فحاشی و جسارت به خدا و پیامبر و ائمه و توهین به مراجع عظام قابل اغماض است؟ آیا می‌توان به اشاعه فحشا و ترویج منکرات و بر تبلیغ مواد مخدر و مشروبات الکلی چشم فرو بست؟

این استاد دانشگاه با طرح پرسشی مبنی بر اینکه آیا می‌توان افزایش میزان اعتیاد و تبلیغ و ترویج کالا‌های قاچاق را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: پرسش‌هایی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که آیا اخلال در وحدت و وفاق ملی، ضدیت با قانون اساسی، مخالفت با استقلال و تمامیت ارضی کشور، تحریف تاریخ انقلاب اسلامی، القای بدبینی و نا امیدی نسبت به مشروعیت و کارآمدی نظام اسلامی، تبلیغ و معرفی گروه‌ها و احزاب غیر قانونی، انتشار اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده، تحریک به اغتشاش و فتنه گری و اخلال در نظام اقتصادی کشور، آیا این‌ها جرم‌های کوچکی هستند؟

وی ادامه داد: چطور از افزایش ۱۴۰ درصدی جرایم فضای مجازی و رایانه‌ای و یا از افزایش ۳۰۰ درصدی کلاهبرداری‌های رایانه‌ای اطلاع دارید و با این وجود، در بومی سازی و مدیریت این فضا، اهمال و یا کارشکنی می‌کنید؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با کمال تأسف و درد برخی از مسئولان ذی ربط، به جای حل مشکلات این عرصه، سیاسی کاری می‌کنند و به هدف تأثیر گذاری در انتخابات آتی، خود را مخالف فیلترینگ و رقیب را طرفدار آن معرفی می‌کنند و به منظور جلب آراء احتمالی، جامعه را به سوی دو قطبی شدن پیش می‌برند.

وی ادامه داد: اینان گاه به صراحت می‌گویند نمی‌شود کاری کرد ولی دلسوزان واقعی مردم، بار‌ها به این طیف گفته اند خیر می‌شود کار‌ها کرد به شرطی که احساسی باشد و تعهدی و تدبیری مکررا گفته شده کشور چین که در آن جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر زندگی می‌کنند و تعداد کاربران فضای مجازی آن بیش از کل جمعیت اروپا و بیش از ۱۱ برابر کل جمعیت ایران است، هم فضای مجازی خود را به خوبی مدیریت نموده و هم موتور‌های جستجوگر ملی و داخلی را جایگزین موتور‌های خارجی کرده است.

نماینده مردم فارس در پایان اظهارکرد: غربگرایان و غرب باوران ما خوب می‌دانند کشور‌هایی مانند سوئد، کانادا و کره جنوبی که خود را نماد‌های مردم سالاری و آزادی بیان می‌دانند، گسترده‌ترین میزان فیلترینگ اینترنت را اعمال می‌کنند. آنان به خوبی واقفند که فرانسه مدعی حقوق بشر، شدیدترین نظارت‌های حکومتی را بر فضای سایبری دارد و می‌دانند که بزرگترین مرکز کنترل اینترنت جهان یا به اختصار (GCHQ) در انگستان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار