شجری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کیف و کفش در ۶ ماه نخست سال ۹۷

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز گفت: بیش از ۵۰ میلیون دلار کیف و کفش در ۶ ماه نخست سال گذشته صادر شد.

ویژه عید// صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کیف و کفش در شش ماه اول سال ۹۷رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره بازار کفش دوز گفت: بیش از ۵۰ میلیون دلار کیف و کفش در ۶ ماه نخست سال گذشته صادر شد.

رئیس اتحادیه کفاشان با بیان اینکه پیش‌بینی‌هایی برای تهیه مواد اولیه صورت گرفته است، تصریح کرد: خوشبختانه همکاری‌های خوبی با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تأمین مواد اولیه صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید: تولید کفاشان دست‌دوز ۵۰ درصد کاهش یافته است 


رئیس اتحادیه کفاشان با اشاره به اینکه پیش بینی دقیقی برای بازار کفش در سال ۹۸ نمی‌توان ذکر کرد، اظهار کرد: امیدواریم  وضع بازار کفش در سال جدید به یک ثبات نسبی برسد.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز بیان کرد: نوسانات نرخ ارز می‌تواند در بازار تولیدکنندگان تاثیرگذار باشد، چرا که بسیاری از تولیدکنندگان به مواد اولیه خارجی نیازمندند و در صورتی که نرخ ارز به یک ثبات نسبی برسد به طور قطع وضع تولیدکنندگان کفش در بازار بهبود می‌یابد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها در صادرات بازار کفش بی تاثیر نبوده است، گفت: متاسفانه واردات کفش کاهش داشته است و همین امر موجب شده که بازار مقرون به صرفه نباشد.

شجری تصریج کرد: کاهش قدرت خرید مردم نقش بسزایی در رکود بازار داشته است و عواقب منفی و تخریب‌هایی را به همراه دارد.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز گفت: برای بازگشت رونق به بازار تولیدات داخلی باید دولت به تولیدکنندگان توجه کرده و به همان اندازه که بر مبارزه با قاچاق متمرکز شده‌اند برای حمایت از تولید نیز تلاش کنند.

به گفته رئیس اتحادیه کفاشان، بازار کفش در سال جدید بستگی به وضع سیاسی و اقتصادی کشور دارد امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که وضع همه اصناف از جمله کفش به یک ثبات نسبی برسند.

انتهای پیام/

کاهش قدرت خرید مردم نقش بسزایی در رکود بازار داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار