سورنا ستاری:

پس از برجام رخدادهای مناسبی اتفاق افتاد

در حوزه قراردادهای بین المللی نیز رخدادهای مناسبی پس از برجام اتفاق افتاد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان کشور  در حاشیه بازدید از شرکت پارسیلون خرم آباد با بیان اینکه برجام سبب شد تا برنامه های توسعه ای در حوزه ارتباط با ایرانیان خارج کشور داشته باشیم، گفت: در حوزه قراردادهای بین المللی نیز رخدادهای مناسبی پس از برجام اتفاق افتاد و شرکت ها در بخش صادرات فروش خوبی داشته اند.

وی افزود: با وجود محدودیت هایی که ایجاد شده صادرات کشور رشد مناسبی داشته است.

 ادامه داد: اکنون «صندوق راه ابریشم» با کشور چین راه اندازی شده و همچنین صندوق مشترکی که با کشورهای مجارستان، روسیه داریم از رخدادهای پس از برجام بوده و با وجود تحریم ها در حال پیگیری برای حفظ این روندها هستیم.

سورنا ستاری روز سه شنبه درحاشیه بازدید از شرکت داروسازی دانش بنیان خرمان خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان بر پایه مغز و دانش توسعه پیدا می‌کنند و معمولا ساختمان‌های بزرگی نداشته، اما فروش‌های زیادی دارند چرا که ارزش افزوده بالایی در مواد اولیه ایجاد می‌کنند.

وی افزود: در حوزه گیاهان دارویی دانشی که باعث می‌شود ارزش افزوده بر گیاه دارویی ایجاد شود و بتواند با قیمت بالایی در بازار به فروش برسد شرکت‌های دانش بنیان هستند.

وی ادامه داد: چهارهزارو ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در حال حاضر در کشور وجود دارد و در سال گذشته فروش این شرکت‌ها ۶۰۰ هزار میلیارد ریال بود.

ستاری افزود: امسال این شرکت‌ها قطعا در فروش صادرات و تولید داخلی جهش قابل توجهی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ تولید و فروش شرکت‌های دانش بنیان وارد اقتصاد شود گفت: اگر می‌خواهیم فرزندانمان را در مملکت نگه داریم باید این نوع اقتصاد را توسعه دهیم که با نیروی انسانی و بیش از چهار میلیون دانشجو و ۳۴ میلیون جوان فرصتی خوبی برای کشور است که در این سمت حرکت کنیم.

ستاری افزود: باید محیط کسب کار مناسب را ایجاد کرد که این محیط بازیگران متفاوتی دارد و سیستم تامین مالی باید به سمت بخش خصوصی برود که یکی از اهداف جدی ما می‌باشد.

وی ادامه داد: صندوق‌های پژوهش فناوری باید توسعه پیدا کند که در این خصوص این صندوق‌ها حمایت می‌شوند و اعتباری خوبی نیز به این صندوق‌ها اختصاص داده شده است.

ستاری گفت: در حوزه تامین مالی از طریق صندوق‌های توسعه تنها در هفت ماهه نخست امسال حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات اختصاص یافت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان کشور اظهار کرد: شرکت‌ها باید به سمت سرمایه گذاری خطرپذیر بروند و سهمیه خود را تامین کنند.

ستاری اضافه کرد: اتفاقی خوبی که در این خصوص رخ داده عنایت ویژه مقام معظم رهبری بوده که تسهیلات برای جوانانی که در شرکت‌ها فعالیت دارند فراهم شده و سالانه چندهزار نفر از این تسهیلات استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها به عنوان محور توسعه بوده و نیروی انسانی خلاق را پرورش می‌دهد و بخوبی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

 افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی، بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان خرمان و جهانگیر خرم‌آباد، بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان و بازدید از مرکز نوآوری مشترک بین پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و دانشگاه لرستان که در حال احداث بوده از جمله برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور به لرستان است.

بازدید از پارک علم و فناوری لرستان، بازدید از خانه حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی استان، بازدید مراکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و حضور در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان همچنین رونمایی از اتوبوس‌های فضایی رصدخانه کاسین خرم آباد ازجمله دیگر برنامه‌های سفر سورنا ستاری به لرستان است.

انتهای پیام/ب

صحبت های سورنا ستاری درحاشیه بازدید از شرکت داروسازی دانش بنیان خرمان خرم آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.